Träns med hakar?

JohannaB

Trådstartare
Går det ens att hitta träns med hakar idag?

För några år sedan (Kanske ganska många ;)) var de ju väldigt poppis men som vanligt ville jag ju inte ha något då...
Nu verkar de vara RIKTIGT ute, och då vill jag minsann ha tag i ett! :D

Men finns det ens?
Eller finns det något annat alternativ till träns som är lätta att få på i transport osv?
Dvs där man kan öppna tränset enkelt och ha på träns innan man betslar...

Sv: Träns med hakar?

På islandsträns finns det ofta hakar, annars kan du ju köpa 2 hakar och sätta i det befintliga tränset...

Globus har lösa sidostycken med hakar!

Har ingen aning om priset eller om någon ÅF brukar ha dem i lager, men det är ju bara att fråga runt. De har ju ganska många ÅF som skulle kunna beställa hem åt dig. :)

Dyon var ju jättefint! :d
Tyvärr tror jag att det blir för litet för min häst, hon har rejält stort huvud tyvärr (vilket gör islandstränsen till en omöjlighet ;)).

Men visst är det underligt att dessa träns är borta från jordens yta??

Just på unghästar, vid t ex löshoppningsträning osv, var de ju jättepraktiska..
Min är ju inte ens UNG längre (6 år gammal) mend et är trångt och besvärligt att tränsa henne i transporten så jag tycker det vore ursmidigt med hakar istället... Och så vill jag ju helst ha ett snyggt träns på det (dressyrhäst som hon är)..
Mission impossible?

Vad gäller Globus brukar de väl ha hela sitt sortiment på hemsidan och där finns inga sidostycken... Kanske utgått?

Hm, jag tyckte ju att jag såg dem häromdagen... :confused:

Eller så var jag på någon webshop som råkar ha dem kvar kanske? :idea:

om priset inte är nåt hinder,så beställ ett av en sadelmakare,eller nån annan som lagar hästgrejer.

Fast som Bison skrev så har ju John Whitaker träns med hakar? De borde ju passa även en stor häst.

¨jag köpte sån från h**ks förra året tror ja de var. Fast ena haken sprack efter ett par dagar när den blev kall..

jag har ett svart träns med vit passpoal eller vad det heter med hakar, kan kolla upp vilket märke det är :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
937
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Reshästen
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka