Tävlade min ena häst idag.
Hon hade sitt 2 veckor gamla träns från Claridge House på sig.
Under framridningen till den andra klassen blev hon lite tjabbig och när dressyrdomaren gav startsignal lyckades hon lägga tungan över bettet.
Resten av ritten blev pannkaka
Döm om min förvåning när jag sitter av och ser att tränset har töjt sig 2-3 hål på nosgrimma (både övre och nedre) samt sidostyckena.
Detta har hänt under 30 minuters ridning.
Visserligen smörjde jag tränset dagen innan,men det borde det ju tåla
Självklart medveten om att man inte kan ställa höga krav på ett träns för under 400:-,men detta tyckte jag ändå var väl dåligt och tom farligt
Brukar inte haandla lädervaror på H..ks,men detta kändes väldigt mjukt och trevligt.
Någon som har varit med om något liknande?
Hon hade sitt 2 veckor gamla träns från Claridge House på sig.
Under framridningen till den andra klassen blev hon lite tjabbig och när dressyrdomaren gav startsignal lyckades hon lägga tungan över bettet.
Resten av ritten blev pannkaka
Döm om min förvåning när jag sitter av och ser att tränset har töjt sig 2-3 hål på nosgrimma (både övre och nedre) samt sidostyckena.
Detta har hänt under 30 minuters ridning.
Visserligen smörjde jag tränset dagen innan,men det borde det ju tåla
Självklart medveten om att man inte kan ställa höga krav på ett träns för under 400:-,men detta tyckte jag ändå var väl dåligt och tom farligt
Brukar inte haandla lädervaror på H..ks,men detta kändes väldigt mjukt och trevligt.
Någon som har varit med om något liknande?