Träns-tips

Breccia_

Trådstartare
Vill ha ett brunt träns m. mässingsspännen o sådant, mjukt o fint. Breda eller smala remmar spelar ingen roll, det ska vara aachennosgrimma och inga vita sömmar. Ett riktigt kvalitetsträns.
Unghästen protesterar vilt mot remontnosgrimman och aachennosgrimman klämmer överallt på det träns jag har (han har väldigt kort, brett huvud) det enda som han verkligen gillar just nu är min kompis pullarnosgrimma, vilket inte fungerar alls.
Tränset jag har är det inget större fel på, jättesnyggt o fint men nosgrimmans rem som går upp över nacken ska ut o in o pulas hit o dit för att ligga bra = mkt stök för att få det riktigt bra, han blir aldrig riktigt nöjd. Verkar lättare att bara köpa ett smidigt, enkelt träns som är lite mer fogligt.
Tips?

Sv: Träns-tips

Skulle du ha med achennosgrimma eller inte?
det finns ett med avtagbar från herve godignon på equalityline, hogsta kan beställa därifrån.
Annars gillar jag dyontränsen om det ska vara aachen, prestige har även mkt snygga!

Breccia_ skrev:
det enda som han verkligen gillar just nu är min kompis pullarnosgrimma, vilket inte fungerar alls.

Hur får du det att gå ihop??? :confused:
Att han verkligen gillar pullarnosgrimman men att det inte funkar alls??

Man kan faktiskt rida utan nosgrimma också om det är så att hästen inte gillar den... :smirk:

Min medryttarhäst har ett träns från Stübben, vet dock inte om det finns i brunt. Remarna är ganska smala, aachen nosgrimma (var det dety du ville ha?). Spännen i mässing, snyggt och stilrent.

Alltså, det funkar inte för jag ska tävla dressyr. Jag skrev väl för sent. Och utan nosgrimma får jag inte heller tävla.
Nosgrimman jag har nu är för bred (aachen) och det klämmer o trycker nåt förskräckligt tycker han. Förstår du då?
Vill ha ett träns med tunna, fina, mjuka remmar.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: Buck
·
G
Utrustning Letar ett träns, men skulle behöva hjälp då jag inte hittar det jag söker.. Är en nordsvensk som ska ha tränset, har x-full i...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: freike
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns... 2
Svar
27
· Visningar
5 782
Senast: Hedwig02
·
Utrustning Varför blir alla nosgrimmor jag köper så konstiga efter ett tag? :confused: Jag har köpt tre aachen(stavas?)nosgrimmor på tre år och...
Svar
6
· Visningar
970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka