gismo

Trådstartare
Hej hej!
Jag tänkte önska mig ett träns till unghästen i julklapp, jag tycker det är dags han får ett eget och slipper ha hopplock av mammas träns!
Jag har kikat på några på h**ks, framförallt deras rundsydda tycker jag mycket om, skulle passa min fina fullblodspojke tror jag. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av det, hållbarhet, passform och så?
Tacksam för svar och tips på andra träns också, ska vara bra kvalite men inte för 1000-tals kronor. Kanske runt 500-600kr.
Mvh/Gismo!

Sv: Träns

Jag kan tyvärr inte rekommendera h**ks träns. Hårda, stela, spricker, dålig kvalite helt enkelt. Satsa istället på ett lite dyrare kvalitetsträns som håller längre.

Ok du anser att det gäller alla deras träns oavsett tillverkare?
Jag är bara lite skeptisk till att köpa jättedyrt träns till unghäst som hoppar och far och har en förmåga att paja både täcken och annat, lite tråkigt om han pajar ett jättedyrt träns också.
Tänkte gå någon medelväg, hyfsad kvalite och pris, men det kanske inte funkar..
Tack för svar!
MVH/Gismo

jag har ett Gold Medal-träns från Hööks och det är jättefint läder. Så jag tror att det beror på tillverkare, och givetvis också exemplar, det är värt att åka dit och klämma på tränsen och välja ut det bästa :D

Det är främst Hööks egna träns jag menar.
Varför inte köpa ett Jacson träns? Mjuka, fin kvalite och billigt!

Hellre H***s Gold Medal än ett Jacson :(

Efter att ha behövt byta trasiga delar 3 ggr redan innan tränset använts 1 vecka kommer jag inte att skaffa mej något träns från Jacson igen...
Det var allt från trasiga sömmar till djupa sprickor halvvägs genom lädret...:(

Bytte till ett från Shires istället :)

Vad tråkigt att ditt träns inte höll.

Själv har alla mina saker från Jacson hållt riktigt bra! :banana:

Jag får nog ta en tur dit nån dag och titta och klämma lite på tränsen tror jag:)

Liknande trådar

Utrustning Ja nu när jag är ute efter ett islänskt träns förvånas jag över dessa höga priserna.. Det är mindre läder än "vanliga" träns där oftast...
Svar
18
· Visningar
7 233
Senast: Niela
·
A
Hästmänniskan Hej - önskar lite hjälp att bena ut tankarna kring ett eventuellt köp av shettis i höst. Jag har kikat runt efter sällskap till min... 2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: aninnossnoj
·
J
Utrustning Har haft ponnyn i mer än ett år nu, och har efter att sett en annan häst sätta sig på rumpan och skrapa upp haserna, bestämt mig för att...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: jojjo_blondin
·
E
Distans Hej på er alla på forumet som har erfarenhet av distans. Själv är jag "nyfiken"på denna sport. Undrar nu om följande Var hittar man...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Geshira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka