Transaktionsbegäran

freddanstar

Trådstartare
Tjenare! Har åkt på, som många andra det senaste, en begäran av transaktioner.

Har under senaste halvåret ungefär investerat en del i kryptovalutor och NFT's.
Eftersom min bank (länsförsäkringar) inte tillåter transaktioner med Binance, så har jag använt revolut som en mellanhand för att sätta in mina skattade pengar och därifrån lagt in pengar på Binance. Därifrån har pengar gått in till min kryptoplånbok (metamask) som jag använt för att köpa NFTs.

Min bank undrar nu var dessa transaktioner gått någonstans. Det är kanske ett tjugotal transaktioner med ett sammanlagt värde på ca 35.000kr, under loppet av ca 4 månader.

Som jag ser det har jag två alternativ, antingen visar jag kontoutdrag från Revolut som bevisar att pengarna gått till Binance, men jag är då rädd att banken kommer vilja fortsatt undersöka mitt Binance, samt Revolutkonto.

Grejen är att jag har lite dumma ingående transaktioner från ca 1 år tidigare som jag helst hade velat hålla dolda, vilket jag är rädd att banken möjligtvis får reda på isåfall. Riktigt efterblivet att jag just använde mig av samma bank som jag tidigare gjort, ångrar det starkt, men gjort är gjort.

Mitt andra alternativ är att helt byta bank. Har redan ett konto där, beställt bankkort därifrån för några dagar sedan. Frågan är om Länsförsäkringar då kommer ta till rättsliga åtgärder, eller eventuellt ta kontakt med Skatteverket?

Är det någon som varit i samma situation tidigare, eller har vetskap kring just detta?
Tack på förhand.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 891
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp