Tränsbett med dubbla ringar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 288
S

SanchoPancho

Någon som rider på det eller har en åsikt? Hur fungerar det?
214125.jpg

Sv: Tränsbett med dubbla ringar

ledande tygeltagen blir tydligare, men mundelen blir precis som vilket tvådelat som helst.
Jag märkte ingen större skillnad när jag har ridit på det, men det var bara "vanlig" ridning på bana.

Sidostyckena i den indre ringen och tyglarna i den yttre om jag inte är helt ute och cyklar :smirk:

Sidostyckena i den indre ringen och tyglarna i den yttre om jag inte är helt ute och cyklar :smirk:

Jag rider min ponny på detta. Han gillar den skarpt! Ponnyn har en förmåga att suga fast i bettet ibland och försöka sticka. Eftersom bettet har två ringar är det rörligt i munnen och gör det omöjligt för hästen att suga tag om det. Annars fungerar det som ett vanligt tvådelat. Upplever det som ett snällt bett.

Precis :)

Borde funka precis som ett vanligt tvådelat med bettplattor eller parerstänger, men jag tycker att nyprisken borde bli större med detta, särskilt om hästen är en sån som leker mycket med sitt bett och flyttar det uppåt.

Sprettan skrev:
Jag rider min ponny på detta. Han gillar den skarpt! Ponnyn har en förmåga att suga fast i bettet ibland och försöka sticka. Eftersom bettet har två ringar är det rörligt i munnen och gör det omöjligt för hästen att suga tag om det. Annars fungerar det som ett vanligt tvådelat. Upplever det som ett snällt bett.
Tyvärr får jag göra dig besviken. Börjes Brandonbett(varför dom kallar det så har jag ingen aning om) som egentligen är ett Wilsonbett är ett mkt skarpt bett just på grund av att det är som en nötknäppare!
(aj aj min tunga och gom) :devil: :devil: :devil:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 251
Senast: dukie
·
Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
7
· Visningar
538
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 223
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Skötsel av utedass
  • Arbetsterapeut

Hund, Katt, Andra Djur