Tränsbett med tungfrihet

Lina_Zacha

Trådstartare
Jag har beställt ett tredelat med tungfrihet från lill***en i s**v, och rider i nuläget på ett kimberwick.

Men jag skulle vilja ha olika alternativ. Helst vill jag få tag på ett bett med fasta ringar och stel mundel med port, i sweet iron, koppar eller liknande. Skulle även vilja ha tag på kimberwick i dessa material.

Så nu vill jag ha en massa tips, både nationellt och internationellt!

Sv: Tränsbett med tungfrihet

???

Där finns absolut inga raka bett med port, med eller utan fasta ringar...inte en Kimblewick med sötmalm hittar jag heller...

tack för tips!

dessvärre var det två "fel" på detta bett: formen på porten (jag vill ha mjukare övergång), och priset...!

Jag förstår inte varför ingen verkar tillverka sånt bett som du och jag vill ha! De hittar på en massa sjuka grejer, twisted och kedjor och gu vet vad, kan de inte lägge energin på BRA bett?

Förutom priset på HS så är dom alldeles för tjocka och så finns dom inte i så liten storlek som jag behöver...11.5 cm....suuck.

Myler är ju annars ett bra alternativ om det finns i den längden man behöver...

Hmm...:confused: jag måste ha kollat helt knasigt för jag var säker på att de hade Kimblewick med sötmalm, jaja :angel:

Men annars så har ju som sagt Myler tränsbett med port om man nu tycker de betten är bra...

Har en häst som trivs bäst på pelhamstång med liten port, men vill ha ett annat rakt bett med port som alternativ för att slippa dubbla tyglar, gärna med fasta ringar eller D-ring.

Köpte ett Myler med tungfrihet, men jag tycker inte att det fungerar som jag tänkt mig, ev är tungfriheten för stor. Har en jaktstång men den funkar inte lika bra utan jag/hästen upplever den som för stark.

Det tredelade med tungfrihet fungerar inte för oss, bettet ligger precis som ett vanligt tredelat bett förutom att det blir en bulle i gommen vilket inte uppskattades.

Har inte Shires något de har ju massor av bett?

Visst det har dom ju..snacka om att vara senil...jag beställde ju ett rakt med tungfrihet i höstas..fast det har rörliga bettringar...
Art nr: 6316 Magic Brandoon finns i storlekarna 11, 12.5 och 13.5 cm.

Detta bett har tungfrihet, dock är det delat och saxeffekten kanske inte är så kul... Men ett förslag iaf!

85053_4_74_p.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har lite undringar om era åsikter kring bettlösa träns, vilka varianter ni använder och varför? Jag har en mycket känslig...
Svar
2
· Visningar
1 800
Senast: Yrja
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 537
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 073
Senast: Lager
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 488
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka