Sv: Transport i bucasgrimmor?
Jag sätter då fast dom som de ska, annars hade de ju inte suttit fast alls.
Jag har haft en hel del hästar i över 20 år och aldrig träffat på en panikhake som håller.
MIN erfarenhet.
JAG skulle aldrig i livet ha min häst eller någon annans häst heller lös när jag öppnar bakbommen det är förenat med livsfara.
Dock lastas han ALLTID ut framåt numera och då finns inte det problemet.
Däremot kan det bli en del kastningar bakåt när han ska gå in och då ryker det mesta i hakväg, det enda som håller då är rejäla klätterhakar med säkring på som ska klara ryck på över 50 ton.
Då knäpper du inte i dom ordentligt för de går inte upp oavsett sort/märke såväl den smalare variant som den bredare som finns på marknaden, varken de som är köpta lösa eller de som är köpta sittande på transportgrimskaft av alla de olika sorter Har använt sådana i såväl uppbindingar som transporter sedan de kom ut på marknaden för 25-30 år sedan när de nu dök upp, så har blivit ett antal hästar genom åren som testat hållfastheten på dem. De är inte tillverkade för att gå upp av sig själv och rätt knäppta så gör de inte heller det även om 800 kg häst kastar sig handlöst baklänges. Deär inte tillverkade för att vara självutlösande, enbart för att ge den som står bredvid en möjlighet att ta loss hästen snabbt.
Sen blir jag minst sagt fundersam när du skriver att den går upp när hästen försöker kasta sig ur transporten, du har väl inte hästen sittande fast när du öppnar bakom den ? Alltid ta loss hästen innan man öppnar bak.
Jag sätter då fast dom som de ska, annars hade de ju inte suttit fast alls.
Jag har haft en hel del hästar i över 20 år och aldrig träffat på en panikhake som håller.
MIN erfarenhet.
JAG skulle aldrig i livet ha min häst eller någon annans häst heller lös när jag öppnar bakbommen det är förenat med livsfara.
Dock lastas han ALLTID ut framåt numera och då finns inte det problemet.
Däremot kan det bli en del kastningar bakåt när han ska gå in och då ryker det mesta i hakväg, det enda som håller då är rejäla klätterhakar med säkring på som ska klara ryck på över 50 ton.