Transport paddar...

MaRomer

Trådstartare
Tänkte köpa paddar att ha i transporten. Dvs de ska gå upp över hasen bak och ner över hoven(helst). Fram ska de gå över knät och ner över hoven.

H**ks har sådana, finns de någon som använder sig av transport paddar?

Tacksam för svar.

Sv: Transport paddar...

Equalityline har sånna paddar och Back on Track om man vill ha det.
Fast jag tror inte det finns några som är så långa att de täcker hela hasen och knäna, iaf. inte på stora hästar. Det viktiga är ju att de går ner över hoven.

Jag brukar ha lindor om de ska åka långt, gärna B o T. Annars får de åka utan eller med skydd

har sådanna, fick dom av en kompis då dom var försmå för hennes häst, du måste ha en häst med väldigt smala ben annars når dom inte runt

jag har såanna från back on track.. sitter ok, men lindar dem i stället för att lägga dem under skydd, sen har jag boots också.

Har BoT på honom fram men vill helst ha så höga som det bara går bak..

Någon som testat de på h**ks? Ser ut som om de har samma form som transportskydd=)

men back on track har ju likadana paddar som finns på hööks = paddar som är likadant formade som transportskydd..

Marco har 2 par från h**ks, de med ljusblå padd innuti. jag tycker dom är jättebra!
Isak har 1 par likadana men från Back on Track, älskar dom! på frambena har han "bow"paddar med lindor från Back on Track, dom är Jättebra!

Gillar transportpaddar mkt mer än vanliga transportskydd, jag tycker de sitter bättre, de är tjockare (de flesta iaf) och man kan flytta ner och upp på padden som sitter innuti. Lätthanterliga också :)

rekomenderar de med ljusblått innuti från h**ks & de från Back on Track!

Marco har 2 par från h**ks, de med ljusblå padd innuti. jag tycker dom är jättebra!
Isak har 1 par likadana men från Back on Track, älskar dom! på frambena har han "bow"paddar med lindor från Back on Track, dom är Jättebra!

Gillar transportpaddar mkt mer än vanliga transportskydd, jag tycker de sitter bättre, de är tjockare (de flesta iaf) och man kan flytta ner och upp på padden som sitter innuti. Lätthanterliga också :)

rekomenderar de med ljusblått innuti från h**ks & de från Back on Track!

Kan inte komma på vilka från h**ks som du menar. Skulle du kunna skicka ett PM? menartiket nr?

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
466
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 363
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka