urkella
Trådstartare
Har ett lite avigt problem med min häst, han har åkt transport endast fram & tillbaka till en tävling där vi märkte problemet, han har alltid tykt att rampen är like läskig så har tränat på lastningen men hade aldrig stängt bakom innan, men var inga större problem med det heller, men när vi var framme vid tävlingen så vägrar min häst ta sig ut ur transporten, försökte i 40 minuter att få ut honom men icke slutar med att jag få ge honom fri lina sen vände han sig ut och hoppar ut då han åter igen tyckte att rampen var läskig, tränade lite på att han skulle bara gå upp på rampen och sen backa var inga problem, men sen när vi skulle hem va det samma problem, så fort hela han är inne i transporten går det inte få ut honom, testade vänta ut honom men icke, släppte honom efter 1½ timme så han skulle få ta sig ut som han ville men då vände han sig åter igen i transporten. Hur ska jag göra för att få honom att kunna backa ut ?
Hans uppfödare hade lasttränat honom lite men hon hade en transport med step-up och till mig åkte han lastbil som han hoppade in i och även ut.
Hans uppfödare hade lasttränat honom lite men hon hade en transport med step-up och till mig åkte han lastbil som han hoppade in i och även ut.