Transport = täcke??

Liten

Trådstartare
Ska hämta hem en häst snart, och vädret är ju så lagom kul :crazy: .. frågan är; ska jag täcka henne i transporten? Vi ska åka ca 40 mil, det lär vara minusgrader/fuktigt i luften..hon har mycket päls. känns nästan elakt att inte ha täcke, men är ju också rädd att det ska bli för varmt med täcket på. inget av det är ju bra. men ett fleecetäcke? hjälp ;)
 
Sv: Transport = täcke??

Om hon har mycket päls så skulle jag inte ha täcke, blir jätte varmt för henne då.
 
Sv: Transport = täcke??

Ett tjockt fleecetäcke eller något annat som tar bort fukt om hon blir svettig eller det blir kondens (heter det så?) i transporten. :)
 
Sv: Transport = täcke??

Det är ju lite svårt att veta, men jag tror det kan bli varmt i transporten även fast det är minusgrader ute. Hästen värmer ju upp en hel del och har den tjock päls tror jag inte att den fryser. Men du skulle ju kunna täcka den med ett tunnare svettäcke eller så.
 
Sv: Transport = täcke??

Prova ett stormaskigt nät/svett-täcke och ovanpå det ett fleece/ylle eller thermotäcke. Då cirkulerar luften under täcket och det blir inte så svettigt.
 
Sv: Transport = täcke??

Hur mycket brukar hästen svettas vid transport? en av mina hästar blir jätte svettig, så den täcker jag med ett fleecetäcke, den andre svettas inte alls han åker utan, (om han ej är klippt förstås) Kolla hur mycket hästen svettas.
Ta det bara försiktig för som sagt vädret och vägarna är ju inte så roliga just nu :crazy:
Lycka till! /Katarina
 
Sv: Transport = täcke??

Om den brukar ha täcke skulle jag sätta på ett tunnt täcke som andas.

Om den har mkt päls förmodar jag att den är otäckt- utan täcke även då.
 
Sv: Transport = täcke??

tack för alla era svar :bump: :bow:
gör nog så att jag tar med fleecetäcket, och lägger på det om det behövs. (ska ju ändå stanna ett par gånger och se till att hon har vatten och att allt är OK.) :)
 

Liknande trådar

Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 347
Senast: Buck
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 172
Senast: inverterad
·
Utrustning Jag åker iofs sällan och då oftast under snöfria årstiderna. Men jag har trots ett fint lager av transportskydd, svansskydd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 434
Senast: fio
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 738
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp