Bukefalos 28 år!

gul_zebra

Trådstartare
Hur sjutton ska man bära sig åt egentligen? Ska ha en råtta från stockholm upp till blge/rättvik eller någe annanstans i dalarna. Hade hjälp som skulle ta upp grabben idag men det sket sig. Hur ska man bära sig åt egentligen?! Att åka till och från sthlm är inget jag kan göra bara sådär heller :( Jag som har väntat på råttan i två månader nu... Gaah jag blir tokig! :mad: :(
 
Kan man inte skicka med tåg? Har för mig att nån jag känner har skickat djur med tåg när han inte kunde åka själv. Vet dock inte vad det kostar...
 
Nej vad synd...
Ja, då är det ju knepigt... Jag ska härifrån till Falun, men inte förän den 22 december och så länge vill du väl inte vänta antar jag? Dessutom måste den ju ändå hit...
Hoppas du hittar nån som kan ta den!
 
Jag kan vänta i evigheter bara den kommer upp på nåt sätt. Det blir ju en Sverker ju :p
Åh... Finns det någon möjlighet att du kan ta upp honom om jag inte hittar nån innan? Eller ligger Uppsala långt från sthlm? Jag kan inte kartor alls... :crazy:
 
Jag kommer inte att hinna åka via stockholm den 22:a, så han måste upp hit på nåt vis så att det passar med mitt tidschema... :crazy:
Det tar ca 40 minuter att åka till Stockholm härifrån, mer om det är mycket trafik... Men "omvägen" via Borlänge skulle jag nog kunna hinna med.
 
Nån gång mellan tre och fem på eftermiddagen den 22:a... Så fort jag kan komma iväg. Slutar jobbet vid tre, men det kan hända att vi får sticka iväg lite tidigare så jag hinner komma iväg strax efter tre. Jag har lätt för att hämta den vid järnvägsstationen i alla fall, jag bor en minuts gångväg därifrån om hon tar upp den med Pendeln.
 
Japp... Ska tjata på mamma lite. Resepengar vore ju perfekta julklappen. Hon vet åtminstone hur mycket jag har längtat (väntat i två månader), pappa är helt emot så... :crazy: Har dessutom redan frågat han :angel:
 
Hej!

Kanske jag kan hjälpa?
Jag bor i Sthlm så jag skulle ju kunna se till att den får åka buss med någon till en annan kan ta vidare?
Man borde väl kunna åka till bussterminalen o fråga om någon bara kan se till o lämna över råttisen till personen i andra ändan?
Bara o hör av dig till mig! /Catta
 
Åh vad smart! :idea: Men går det någe bussar mellan stockholm och någestans i dalarna? Är stor fördel om det går till borlänge eller rättvik dessutom :)
 
Tja!

Vet iaf att de förut fanns ett 020 tfnnr till Busstop som kunde kolla upp alla möjliga bussresor kors o tvärs genom Sverige men olika bolag dessutom...
Om du letar på nätet kanske du hittar det!
Tror de höll till i Cityterminalen....
 
Bussar då? de kör paket, men jag vet inte hur det är med levande djur.Kolla vilka bolag som trafikerar sträckan, och ring och fråga...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Hej Buke. Har funderat på att skriva den här tråden länge, och kanske borde jag också ha gjort det för längesen, men nu känner jag...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Valptass
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp