Karin87

Trådstartare
Hej!
Hoppas jag lägger tråden rätt nu, hitta inget annat ställe o lägga den på. :crazy:
Det jag undrar över är hur mycket det kostar i "drift" att ha en transport...men försäkring och det menar jag då. Är det fordonskatt på den också eller? Hoppas att någon vill vara snäll o berätta för mig! :)
Alltså...vad kostar det att ha en transport (om man inte räknar inköpspriset)??
Mvh Karin :D

Sv: Transport

Trafikförsäkringen ingår i dragbilens försäkring, vill du ha delkasko (brand, stöld osv) så kostar det väl ca 500 om året om inte totalvikten på transporten överstiger 2000 kg för då blir det mycket dyrare, ca 3000 kronor hos LF. Observera att inga vanliga försäkringar täcker invändiga skador på transporten som hästen gör.

Skatten är väl runt 500 spänn vill jag minnas också detta är beronde av vikt antar jag.

Sv: Transport

Vårt gamla Tranesläp från -89, vikt 1000-1999 kg, kostar 353 kr per år i försäkring, 2000 i grundsjälvrisk.
Då ingår brand, glas, stöld, rättsskydd.
Vagnskada 3000 kr i självrisk.

Den är försäkrad i ett litet försäkringsbolag "sockenbolag".

Vi är två familjer som delar på släpet så det blir väldigt billigt, det är i princip självförsörjande då vi lånar ut det ibland för 50 kr per gång :D :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 526
Senast: __sofia__
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 506
Senast: MiniLi
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 635
Senast: julgrisen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 429
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈