Transporter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 676
F

Fladde

Vad har du för någon?
Vad tycker du om den m.m?

Jag har haft Star triler X3000 och en Värmlandsvagn men inte nöjd med dom :(

Så har tänkt på nått tyskt Christ, bökmann eller så.

Sv: Transporter

Go for it!!!!
Du kommer inte att ångra dig.....Jag har en Rauch Europa Stern. Mkt prisvärd och konkurrenskraftig. Mkt standard utrustning.

Jag har kört med:

Boj, Kyllinge, Ume, Dalavagnen och Värmalndsvagnen.
Nästa gång det skall köpas transport blir det en FAUTRAS! :love: Det är inget annat som gäller! :)

Jag har en Böckmann Mega master och är superdupernöjd! Finns inget bättre! Hade ett Böckman Classic-släp innan och det var också helt suveränt men dock för litet.
Tidigare haft Boj Bravo S (med sadelkammare), det var inte så mycket att klaga på men trät håller sig inte så fräscht, svår att hålla ren..

Go Böckmann!

Har alltid kört Värmlandsvagnens släp. Helnöjd med nuvarande boggien som tyvärr inte görs längre. Fjolåret var sista året för den typen (extremt stor och bred) Bra i alla väder, låga reparationskostnader (går inte sönder, helt enkelt). Min gubbe reparerar hästtransporter av alla märken och de som har bästa golven och väggarna och är lättast att jobba med för dom är Umesläpet, Kylinge och Värmlandvagnen. Resterande märken är ett mörker att reparera och tyvärr så är det oftast såna märken dom får in.

De nyare släpen är ju ofta dubbelaxlade å tunga men har man körkort så ska man köpa det man vill ha.Fast det är många som köper senaste transporten å sedan inte har kriterierna att köra dem, som Star Trailer som kan väga över 200kg mer än vad som står angivet...

Nu ska jag inte föreläsa mer :)
Varför är du inte nöjd med Star Trailer å Värmlandsvagen?*om jag får fråga*(Det är nämligen de märkena jag kollat på å jag vill veta nackdelarna) :)

Jag har en Star Trailer Safir 2004 och jag är bara totalförälskad i den! :love:
Har alltid haft Star och tänker aldrig byta heller, enligt mig så får du leta länge efter ett bättre släp!

Lycka till!

MVH F

Mitt släp är ett UME släp och jag kommer aldrig köra min häst i något annat. Lätt släp med hög lastvikt. Ljust, stort och luftigt. Enda nackdel är att släpet blir ett stort vindfång när det blåser. Men det är bara att sänka hastigheten något så går det alldeles utmärkt eller så sätta på ett stabiliseringsdrag den dagen plånboken tillåter.

Piraja skrev:
Har alltid kört Värmlandsvagnens släp. Helnöjd med nuvarande boggien som tyvärr inte görs längre. Fjolåret var sista året för den typen (extremt stor och bred) Bra i alla väder, låga reparationskostnader (går inte sönder, helt enkelt). Min gubbe reparerar hästtransporter av alla märken och de som har bästa golven och väggarna och är lättast att jobba med för dom är Umesläpet, Kylinge och Värmlandvagnen. Resterande märken är ett mörker att reparera och tyvärr så är det oftast såna märken dom får in.

Är inte nöjd med min pga säkerheten är för dålig

BusBarro skrev:
Jag har en Star Trailer Safir 2004 och jag är bara totalförälskad i den! :love:
Har alltid haft Star och tänker aldrig byta heller, enligt mig så får du leta länge efter ett bättre släp!

Lycka till!

MVH F

Jag tycker dom är lite plastiga och ostabila att köra långt med :crazy:

Men annars är dom super snygga :love:

chrysler skrev:
De nyare släpen är ju ofta dubbelaxlade å tunga men har man körkort så ska man köpa det man vill ha.Fast det är många som köper senaste transporten å sedan inte har kriterierna att köra dem, som Star Trailer som kan väga över 200kg mer än vad som står angivet...

Nu ska jag inte föreläsa mer :)
Varför är du inte nöjd med Star Trailer å Värmlandsvagen?*om jag får fråga*(Det är nämligen de märkena jag kollat på å jag vill veta nackdelarna) :)

Tyckte star trilern var ostabil o köra lång med och plastig :crazy:
Men hört att den nya Ringo star ska vara bättre
Annars är dom super finna:)

Värmlandsvagnen tyckte jag det var för lite säkerhet i.

Vi har en dalavagn - 89 tycker den är alldels utmärkt! :angel:

Har en Kylingekärra 1300 HT-17, från -86, men ser helfräsh ut! :love:
Frontlucka också, tyvärr enaxlad.
Mycket nöjd med den (går kanonstadigt), men dock är bakluckan något "böjd".

Ska köpa en Star Trailer Ringo Star till sommaren :)

Har åkt med i en nyare Värmlandsvagn (boggie) men fy fasen vad det skramlade! :crazy:

XR3000 är just vad jag vill ha! Tkr dom e så snygga o rymliga, men plastiga? :confused:

Har Piggis lust att hänga med ner till Bromölla, för en "kläm-och-känn"-runda? ;) :D

Köpte idag ett Valeryd -81, boggie.

Vad vi kände under resan hem (15 mil utan häst) var att det låg bra efter vägen och gick riktigt bra efter bilen, var lika lättrullat som ett nytt boggie vi körde med i somras (Opus). Får se vad betyget blir efter att vi kört med pålle i.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 190
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Shixle
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 606
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår