Transportera hästar, kostnad?

Sv: Transportera hästar, kostnad?

Det var väl helt enkelt en nykterhetskontroll och inget annat? Vad är det som är konstigt menar du? Kontrollerar de och du inte följer lagen så åker du dit. Vill man riskera det - fine. Men man bör ju i alla fall veta vad som gäller.

Senast ändrad:

*KL*

Håller med EL, att du råkade ut för en nykterhetskontroll och inte trafikkontroll.

Jag körde 65 km/h på 50-sträcka och blev stoppad. Fick blåsa och visa körkortet och åka vidare. INTE för att polisen ser mellan fingrarna på fortkörning - utan för att de inte kollade farten den där morgonen.

Håller med.

Min tränare blev stoppad när hon hade lite bråttom till min lektion nu i vecka.

Hon fick visa körkortet och så sa dom ungefär; "Vi kollar egentligen lastbilar men det såg ut som att det gick lite fort här." (då säger min tränare att "det är inte fort när man har bråttom"... vilket dom som tur var tog med lite humor). och att "Vi har ingen kamera med oss så åk du vidare om du har bråttom".

Hade dom varit ute efter fartsyndare hade hon suttit risigt till...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej allsvetande buke! Jag har fått ett par jobberbjudanden som jag håller på att väga mot varandra. Det ena är på cykelavstånd och det...
Svar
8
· Visningar
481
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 721
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka