Transportera shettisar?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Hej!
Jag ska kanske få hem 2 shettisar i sommar, en mini och en på ca en meter.:)
Nu är det så att jag ska ev flytta min egna shettis till det ställe dom andra 2 kommer ifrån när de åker hem.

Jag undrar hur många shettisar man kan ta i en transport samtidigt?
Kan de vara lösa eller uppbundna?
Vad är bäst och vad tycker ni? Vad ska man tänka på vid transporten?

Resan kommer ta ca 2 timmar.

Tacksam för svar:bump:

//B
 
Sv: Transportera shettisar?

har du en vanlig transport så är det nog bäst att ta 2 åt gången? men om du känner för att bygga om transporten lite så kan du sätta in mindre mellanväggar på tvären så att hästarna står som i en hästlastbil. då får dom samma stöd på sidorna som en normal stor häst får när de transporteras + att man inte behöver oroa sig för att de går under bommen då de har en vägg framför mulen istället ^_^.
32038127.jpg
 
Sv: Transportera shettisar?

Du tar val din egen shettis dit och sen stoppar de andra tva in och aker hem.. Men viktmassigt kan du ha alla tre i transporten.. Kop ett par skivor av plywood av ngn slag, behover inte vara fancy, samt gangjarn. Montera skivorna som ovan skiss och stoppa in hastar. Och de behover inte vara fastbundna da de inte kan ga ngnstans.. annars far du satta in ringar ocksa och det ar major overhaul..
Plywooden ar normalt 4feetx8feet i storlek (120x240 cm) sa det ar ju hogt nog for att de inte skall bita varandra..
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 605
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
2 786
Senast: kma
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp