Transportering

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krasux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 969
K

Krasux

Har ni täcke när ni transportearar era hästar nu?
I så fall, vad för nåt?

Sv: Transportering

i o m att vi har runt 20-25 grader varmt om dagarna så nej inte på ditvägen. Men på hemvägen har vi täcke (tränar på eftermiddagarna, kvällen). Har då fleecetäcken´.

Åkte till ridhuset med min häst i fredags o jag hade Hansbos bävernylon??täcke på honom. iaf ett tunt, typ sommartäcke! :) va alldeles lagom eftersom vi fortf har typ sommar här.

När jag va och tävlade förra helgen hade jag inget på ditvägen men ett fleece när jag åkte hem pga. att han var svettig... annars har han ingte på sig... /Lina

När jag tävlade förra helgen hade hon ett fleecetäcke på morgonen och ett tunt svettäcke på eftermiddagen.

Använder inte täcke i transporten så länge hästen inte har det ute med undantag för om han har tränat sig svettig. I så fall lägger jag på ett Hansbos kombitäcke på hemvägen.

Om det är fint väder har jag inget på ditvägen, men oftast ett fleecetäcke på hemvägen om han blivit svettig. :)

När jag åker i väg för att träna (oftast kvällstid) så har han inget på ditvägen men ett tunt fleecetäcke på hemvägen.

På träningen igår så hade jag ingenting på ditvägen, det var kalasvarmt. På hemvägen var hon svettig så då hade hon ett hansbo svettäcke.

Min toksvettas bara av att vara i transporten. (Nervositet?) så jag kanske bör slänga på henne ett fleecetäcke då? Känns dock som att fleece inte är det bästa, jag menar svettas jag själv vill jag hellre ha bomull som andas bättre. Vad tror ni?

Min pålle åker "naken" till träningen, det är ju inte så kallt än o han är inte klippt. Men på vägen hem brukar han ha ett fleece, fungerar perfekt eftersom den drar ur fukten så han är rel. torr när vi kommit hem

Ja åker oftast med min häst färdig klädd så då brukar ja slänga på täcket ihopvikt över sadeln bara så den ej ska bli skavd, Annars om han åker utan sadel så har han åkt naken, det har ju varit så varmt så de ej behövts, men på Hemvägen är han oftast svettig eller duschad så då får han täck på sig, svettecke av tunn fleece.

Här är fortfarande såpass varmt att mina hästar inte har ngt när vi åker till träningen, men oftast när vi åker hem, för då brukar hon vara svettig.

Ska iof snart klippa henne, och då lär hon behöva täcke.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 812
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 448
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka