Transportskyd strl X-full önskas

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CarolineEverton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 407
C

CarolineEverton

Är på jakt efter ett par höga transportskydd som kan tänkas passa mitt sto.
Har provat TermoStar, Horseweats Amigo och något annat "billigare" märke, men de är alldeles för små =(

Någon som har ett bra tips på märke/modeller av tranportskydd som kan passa min stora dam?!

Sv: Transportskyd strl X-full önskas

Är det på längden eller bredden dom måste vara stora?

Min tränare har Pessoas transportskydd till sin jättehäst på 180 med lååånga ben och det är dom enda som räcker till på längden, de räcker visserligen till runtom också men den hästen har inte jättegrova ben.

Det är på längden de inte räcker till! Ska genast kolla upp era tips =)

Jag har ett par Premiere Equine. De är riktigt långa!! Jag har en häst som har extremt långa bakben och de sitter jättebra på honom. Andra blir för korta mellan kota och hasspets.
Grym kvalité, riktigt rejäla och supertjocka. Skyddar kanon. :) Mina är storlek Large = +165cm i mankhöjd. Kan mäta hur långa de är mellan kota och hasspets. Men de är riktigt långa! Mina är nästan för långa och då har alla andra varit för korta. :D

32404310.jpg

32404277.jpg

32404283.jpg

Hett tips: Kolla Hansbos Events höga skydd!

De är verkligen långa (som de ska vara) i storlek X-full :) De flesta X-full är ju annars alldeles för små, om det ens finns andra trsp. skydd i den storleken.
Sitter som en smäck på 180 cm hbl med LÅÅÅÅNGA ben.

Jag har gamla bucas och de är också lååånga. Passade min långbenta 170+ häst. Dock för långa på de normalstora halvbloden. :laugh:

Hur är Premier Equines? Är de "tjocka och hårda" eller mer åt de mjuka sladdriga hållet?
Vart har du beställt dem ifrån? (Kankse kan PM:a mig, börjar ändå bli dags för nya terrängskydd;))

Har Hansbo X-Full till min 180 pålle men de är för korta och även för mjuka. Så de viker sig, sjunker ihop, vilket gör dem ännu kortare...
Dock var de inte särskilt dyra heller och de brukar ju hänga ihop med kvaliten:angel:

Hur gamla är dina skydd? Våra är nämligen inte alls mjuka utan riktigt stabila. Tänkte om de nyare modellerna kanske är annorlunda :)

De är bara ett år gamla... Kändes stabilare när jag köpte dem men blir bara mjukare och mjukare...

Hur är Premier Equines? Är de "tjocka och hårda" eller mer åt de mjuka sladdriga hållet?
Vart har du beställt dem ifrån? (Kankse kan PM:a mig, börjar ändå bli dags för nya terrängskydd;))

Har Hansbo X-Full till min 180 pålle men de är för korta och även för mjuka. Så de viker sig, sjunker ihop, vilket gör dem ännu kortare...
Dock var de inte särskilt dyra heller och de brukar ju hänga ihop med kvaliten:angel:

De är suuupertjocka (jag blev riktigt förvånad över hur tjocka och fina de var) och ganska mjuka. Men ABSOLUT inte sladdriga, utan riktigt bra stadga. Är inte ett dugg hårda heller så de verkar riktigt bekväma för hästen. Sitter kanonbra. Är riktigt nöjd!! :) Har inte haft några bättre innan.
Jag beställde från Premiere Equine. Finns bara där.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Kristall10
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 344
Senast: lizzie
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 130
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S