Transportskydd till Nordsvensk

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MissInterpreted
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 499
M

MissInterpreted

Hej!

Har förgäves letat transportskydd till min nordis-hingst (= rejäla ben!). Finns här någon som har haft bättre lycka och kan rekommendera något? (Nu lindar jag, men jag tycker inte om det.)

En gång i tiden fick jag låna ett par suveräna Hipporto-skydd som passade perfekt, de var av kraftig smärting (?) med läder på insidan, men jag har aldrig lyckats hitta några sådana i någon butik. Hennes var gamla redan på den tiden, så jag antar att de hade slutat tillverkas. Synd, för de var perfekta! (Tyvärr tyckte hon också det, så hennes fick jag inte köpa.) Någon som känner till dessa, eller liknande och kan tipsa om var man kan få tag på dem?

Tacksam för alla uppslag!

Sv: Transportskydd till Nordsvensk

Värt att kolla, men jag skulle föredra "hipporto-typen" med kraftigt läder på insidan. De behöver däremot inte vara höga (dvs. över knäet/hasen). Helst inte höga faktiskt. Hästen har ju rejäla och rejält håriga ben, samt står snällt och bra i transporten, så det är mest "tramprisken" jag vill få bort...

skuggi skrev:
Ponnyprakt har stora transportskydd :idea:

och stundtals hiskeliga leveranstider.....
väntat lääääänge på mina till pållan. ....:angel:

men, rackarns vad tjusig hon kommer att bli!:D :D

Jasså? Jag ska fara förbi där i helgen om jag hinner och klämma lite och sen beställa mig fattig ;)

Tack för tipset! Lägger till dem på "eventuellt-listan", men väntar ett tag till och ser om någon har tips om något i mer naturmaterial, typ de i smärting (om det nu var det det var)/läder.

Vet inte vad ni tycker, men jag tycker både att det känns rejälare och ser bättre ut på en nordishingst, rent estetiskt sett. Rutor och glitter och rosa i all ära, men inte på just den hästen! ;)

MissInterpreted skrev:
Hej!

Har förgäves letat transportskydd till min nordis-hingst (= rejäla ben!). Finns här någon som har haft bättre lycka och kan rekommendera något? (Nu lindar jag, men jag tycker inte om det.)

En gång i tiden fick jag låna ett par suveräna Hipporto-skydd som passade perfekt, de var av kraftig smärting (?) med läder på insidan, men jag har aldrig lyckats hitta några sådana i någon butik. Hennes var gamla redan på den tiden, så jag antar att de hade slutat tillverkas. Synd, för de var perfekta! (Tyvärr tyckte hon också det, så hennes fick jag inte köpa.) Någon som känner till dessa, eller liknande och kan tipsa om var man kan få tag på dem?

Tacksam för alla uppslag!

Hej,

Jag skrev ett liknande inlägg som ditt för några veckor sedan fick många tips. Jag har också ett kallblod modell grövre som jag sökte transportskydd till. Letade runt på nätet och till slut blev det Pessoas transportskydd, sitter som gjutna på honom.

~Ingrid

Då ska jag genast leta upp din tråd! Tack för tips!

MissInterpreted skrev:
Då ska jag genast leta upp din tråd! Tack för tips!

Har du provat/kollat på Pessoas transportskydd? Jag trodde det bara var för "smalbeningar", ack vad jag bedrog mig.

~Ingrid

Nej, inte än, bara tittat på dem på nätet. Får kolla var de kan tänkas ha dem, men måste erkänna att jag fortfarande mest suktar efter något liknande de där hipporto-skydden. Man kanske ska slänga in en annons efter begagnade sådana helt enkelt. Fast det var nog så länge sen de tillverkades att det inte är så stor risk att hitta några...

Hur tjocka ben har Lukas förresten? Skulle du ha något emot att mäta lite? (Antar att det är Lukas som har benen Pessoa-skydden sitter på...) Vore jättebussigt!

MissInterpreted skrev:
Hur tjocka ben har Lukas förresten? Skulle du ha något emot att mäta lite? (Antar att det är Lukas som har benen Pessoa-skydden sitter på...) Vore jättebussigt!

Hej,

Han har tkraftiga ben, han är visserligen kallblodig travare men är i modellen som en bruksnordis. Jag ska mäta i morgon och se vad jag kan komma fram till...återkommer!!

~Ingrid

Ingrid och Lukas skrev:
Har du provat/kollat på Pessoas transportskydd? Jag trodde det bara var för "smalbeningar", ack vad jag bedrog mig.

~Ingrid

Har oxå lärt mig att man inte ska ha förutfattade meningar :angel:
Letade länge transportskydd till min nordis (bruks av groov modell) provade flera. Tillslut så provad jag min systers höga Jacson, som hon har till sitt halvblod (modell "väldigt smala ben"), och dom satt helt otroligt bra. Så jag ska införskaffa sånna. Nu använder jag henes eftersom hennes häst är ute på foder :D

Det var ett par år sen jag ens orkade prova transportskydd, så det är möjligt att det har hänt saker sen dess... Inget jag har provat förut har ens varit i närheten av att passa, men jag får ge mig ut och röja runt i affärerna igen, det hör jag det!

(Fast jag kommer alltid att ha de däringa perfekta hipporto-skydden för ögonen, har svårt att glömma dem. Inget jag har sett därefter har kunnat mäta sig liksom...)

Ho, ho, Ingrid och Lukas! Hur gick det med benmätandet? Jag väntar med spänning! :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 363
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 520
Senast: Alexandra_W
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 095
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka