Transportskydd??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord_Calvert
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 598
Sv: Transportskydd??

Det är olika till person till person, vad de föredrar. Det är ju lättare att ta transportskydd, går snabbare, annars går väl lindor lika bra. Hur man gör? Ehh, man lindar väldigt långt upp och långt ner.

Jag funderar på att linda "min" pålle i transporten, då han redan har svårt med bakbenen och jag tror att transportskydd kan göra det värre. Lindorna blir han nog mer rörlig i :p! Är dock lite orolig att de går upp om han trampar på de...

Kör alltid med fleecelindor eftersom jag fortfarande inte har hittat något ställe som säljer (jag kommer inte ihåg vad märket heter) transportskydden som jag vill ha och som förhoppningsvis passar min lilla shettis

Ja det kan man göra. Tycker antingen stora rejäla transportpaddar med fleecelindor över är bäst. Alternativt lite rejälare paddar och så lindor samt boots. Lindor är bättre om hästarna ska åka långt, ger även mer stadga och sitter oftast kvar bättre.

Transportskydd är ju dock väldigt smidiga. Enkla att ta på - och av.

när jag åker lite längre med min pålle så lindar jag honom men BoT och sätter boots runt om. Så det går absolut.
Åker jag inte långt är det smidigare med transportskydd.

Mina transportskydd är riktigt kassa så jag använder bendlindor med paddar under tills jag hittar ngt annat. Inte för att lindor är dåligt däremot tidsödande och svårt om man har hästar som stressar upp sig vid transport.

Visst går det. När jag började rida fanns det knappt transportskydd så alla lindade med pad under när hästarna skulle ut och tävla.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 100
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 244
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka