Transportskyddsstorlekar..

Thera

Trådstartare
Kanske en dum fråga.. Men någon som kan uppskatta på ett ungefär hur många centimeter kortare transportskydd i storlek ponny är jämfört med full? Bara på ett ungefär..

Köpte nya transportskydd idag till mitt gracila varmblod. De var både för långa och för vida..

Det är höga skydd, där hasen liksom ska passas in.. passade man in hasspetsen där den skulle vara i skydden gick de ända ner i golvet + några cm till och så kan jag ju inte ha det.. :( Tror ni man vågar testa med stl ponny?

Sv: Transportskyddsstorlekar..

Thera skrev:
Kanske en dum fråga.. Men någon som kan uppskatta på ett ungefär hur många centimeter kortare transportskydd i storlek ponny är jämfört med full? Bara på ett ungefär..

Köpte nya transportskydd idag till mitt gracila varmblod. De var både för långa och för vida..

Det är höga skydd, där hasen liksom ska passas in.. passade man in hasspetsen där den skulle vara i skydden gick de ända ner i golvet + några cm till och så kan jag ju inte ha det.. :( Tror ni man vågar testa med stl ponny?

Hej,

De är nog ganska mycket kortare, när jag skulle köpa transportskydd så såg jag stor skillnad på transportskydd i storlek full på höjden framför allt. Valde Pessoas till vårt kallblod eftersom de var lite kortare än alla de andra och satt därför som gjutna på våran häst. Fungerar inte ponny så prova att kika på andra märken än du nu har köpt.

~Ingrid

Jag har stl Full på transportskydden till min ponny, stora men de sitter bra och funkar (för de var så snygga, så då var jag bara tvungen att köpa dem :d)

Var och bytte till stl ponny idag, men då fattades det ungefär 5-10 centimeter på bakskydden.. Vad trött jag blir!!

Varför kan man inte ha stl cob också, jag menar, det måste ju vara massor som är mittemellan ponny och full..

Jag tror det skiljde runt 15 centimeter på storlekarna ungefär..

Åh, jag sliter mitt hår, jag tycker inte hon har så smala ben ändå..
Fast jag kanske är van..
Köper man benskydd till henne får man räkna med att klippa av en tredjedel av kardborren som blir över.. och nu var dessa dessutom för långa.

Jag får väl köra vidare med mina gamla från Shires, även om de just nu sitter som bom-madrassering i transporten.. :angel:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 255
Senast: iNHALE
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 695
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 893
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar... 2
Svar
33
· Visningar
4 335
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025