Bukefalos 28 år!

Transporttäcke?

Kl*
Vet någon hur eskadrons svettäcken är? Funderar mest på den nya kollektionen med det blåa täcket och ränder baktill. Min svettas väldigt mycket efter träning och så. Är det bäst att åka utan täcke eller ska jag ha något slags tunt cooler täcke? Bucas har ju cooler som verkar vara bra..

Men vad har ni på era svettiga hästar dessa varma men ändå kalla dagar?
 
@Itzyditzy
Om det är varmt så använder jag bomullstäcke. Det jag har suger upp fukten bra. Är det ngt svalt i luften så använder jag ett tunt fleece.
 
Jag tycker fortfarande kombitäckena är strålande att ha vid transport. Perfekta under annat täcke om det behövs, men skyddar mot smuts och transporterar bort fukt om inte annat behövs utanpå.

Problemet är väl att de inte finns att få tag på längre :/
 
Åh, jag hittade det! Det finns fortfarande, kombitäcke från Hansbo. Bästa ever, i min bok.

På marknaden sedan 1977, det säger en del om användbara grejor :D
 
Samma färgställningar som innan, plus att jag hittade ett blått. Men de är så himla smidiga att tvätta, och under transporten tycker jag inte så mycket fastnar. Det är inte som när de rullar sig, menar jag.
 
På sommaren om jag ska till tävling eller uppvisning brukar jag använda ett bomullstäcke eller ofodrat bävernylon täcke. För hemtransport av svettig häst har jag ett nättäcke med fleece över ryggen.

Sen är ju dammet lätt att få bort om man fuktar hästen med "dimma" från en blomspruta, borstar med en borste med långa mjuka strån, och torkar av med en trasa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp