Bukefalos 28 år!

Transportväska?

gul_zebra

Trådstartare
Var in till veterinären för Götes boosterspruta och fick bekräftat hur sjukt jobbigt det är att släpa på det som ska med på bussen - jag har en vanlig plastbur, och så har jag hans papper i en gummibandsmapp som förstås inte får plats i handväskan. Blir bara bökigt och eländigt, jag vill ha något smidigare.

Jag skulle vilja ha en väska med axelband att ta honom i. Göte är en liten kille på typ 2-3 kg, så jag behöver inte värsta superväskan. Ser ju gärna att väskan klarar en normalstor katt ändå dock då jag planerar att skaffa en katt till. Men - jag vill få plats med gummibandsmappen också. Har kikat och hittat en del med fickor, men fickor där en mapp i storleken A4 får plats är det vad jag kunnat se värre med. Småfickor är bra men inte nödvändiga, men just A4 vill jag ha. Är det någon som kan rekommendera någon bur som har det? Gärna en relativt billig sådan dessutom, max ca 2-300 kr känns rätt lagomt att lägga ut på en transportväska :)
 
Sv: Transportväska?

Tänk på att billiga väskor inte är speciellt hållbara, många katter är det som lyckats ta sig ur dom genom att krafsa på tyg/nät. Så i så fall, ha sele och koppel på katten, fäst nånstans.
Jag har en Sturdi, skitbra och robust! Men kostar nästan 3 gånger så mycket ;)
 
Sv: Transportväska?

Göte är en lugn grabb som som mest jamar lite, så det tror jag inte är några problem. Men sele slänger jag glatt på ändå, det är om inte annat lättare att hålla i en sele än en upptäckarsugen kisse när det ska vaccineras :D Mer än så är vi inte ute och åker, därav att jag inte vill lägga så mycket på en transportväska. Hade vi åkt på utställningar eller pendlat eller så så hade det varit en sak, men när väskan bara ska användas en gång om året (får man väl hoppas iaf) så känns det inte lönt att lägga en halv förmögenhet på det liksom :)
 
Sv: Transportväska?

Jag har en Shnûg. visserligen inga A4 ficka på, men stadig och rejäl bur i tyg.
Titta på hundburar, det är vår. Tror det blir svårt att hitta någon med A4 fickor på, du får skaffa större väska ;)
 
Sv: Transportväska?

Jag tog en axelrem från en gymväska och satte fast på min plastbur. Då kunde jag bära med katten över axeln.
En enkel ficka bör gå att fixa fast på nuvarande bur? Tänker mig nåt slags buröverdrag med en ficka på, det är inte allt för krångligt att sy
 
Sv: Transportväska?

Har inga fästen på nuvarande buren. Och tyvärr inga direkta skills i sömnad heller - tanken har funnits men jag skulle inte våga gå utanför dörren med ett hemmasytt överdrag ens :angel:
 
Sv: Transportväska?

Tvivlar på det tyvärr, framtill har jag en massa mage i vägen och ryggsäck skulle göra mig asorolig när jag inte ser :p Vilket är synd, för annars vore det skitpraktiskt att helt enkelt kunna hoppa på cykeln till vetten med misse på ryggen!

Hittade en med ficka där jag tror att A4 får plats däremot! Så det blir nog en sån här efter jul: http://www.supercat.se/transportvaskor/mjuk-transportvaska-t-bag.html :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har ju tingat en kattunge som flyttar in i slutet på juni och funderar på det här med transportväska, om man kanske ska investera i...
Svar
14
· Visningar
2 117
Senast: bengeten
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Yrja
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 838
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp