Transportväska

MidnightSoul

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en ny transportväska till katten, men står helt still i huvudet om vilken storlek jag ska ha.

Min katt väger just nu strax under 4 kg och är 10 månader, vilken storlek av dessa är det han ska ha?

SizeDimension (L x W x H)Weight
Small 14" x 8.5" x 11" 3 lb. 8 oz.
Medium 16.5" x 10.5" x 11.75" 4 lb. 7 oz.
Large 20" x 11.5" x 12.5" 5 lb. 3 oz.
X-Large 23" x 13" x 15" 6 lb. 8 oz.
 
Har absolut ingen lösning då jag själv står i samma undran, kanske t.o.m med en framtida version av din katt :o Skriver mest i sympati och kanske lite trådkap :angel:;)

Jag har ju en gammal kattbur men börjar bli lite rädd att den kanske är för liten för min Alice. Hon är ju snart(!) ett år gammal och har inte vägt henne på ett tag men vi misstänker ca 4-5 kg :angel: Dock lite väl mycket runt midjan sen kastreringen, hm.
När vi åkte sist (för någon vecka sen) så klagade hon lite även om hon kunde vända sig om i buren, men när vi öppnade burdörren så tyckte hon mycket bättre om det även när hon låg i den - hade typ tassarna utanför och så. Man har ju hört om att för stora burar är inte heller bra, så när vet man att en bur är för liten?? :confused:
 
Har absolut ingen lösning då jag själv står i samma undran, kanske t.o.m med en framtida version av din katt :o Skriver mest i sympati och kanske lite trådkap :angel:;)

Jag har ju en gammal kattbur men börjar bli lite rädd att den kanske är för liten för min Alice. Hon är ju snart(!) ett år gammal och har inte vägt henne på ett tag men vi misstänker ca 4-5 kg :angel: Dock lite väl mycket runt midjan sen kastreringen, hm.
När vi åkte sist (för någon vecka sen) så klagade hon lite även om hon kunde vända sig om i buren, men när vi öppnade burdörren så tyckte hon mycket bättre om det även när hon låg i den - hade typ tassarna utanför och så. Man har ju hört om att för stora burar är inte heller bra, så när vet man att en bur är för liten?? :confused:

Bra fråga, min nuvarande är inte för liten än så länge. Men jag tänkte köpa en som jag kan ha på ryggen istället. Dock vet jag inte vilken storlek min är, den är inköpt innan jag skaffade den här som bestämde sig för att bli en större modell. Den förra katten vägde bara 3 kg.
 
Bra fråga, min nuvarande är inte för liten än så länge. Men jag tänkte köpa en som jag kan ha på ryggen istället. Dock vet jag inte vilken storlek min är, den är inköpt innan jag skaffade den här som bestämde sig för att bli en större modell. Den förra katten vägde bara 3 kg.
Ras?
Undrar då våra katter verkar vara i ungefär samma storlek. Min är en ragdoll som kan ju bli stora så jag fick räkna med det lite. Men har inte heller någon aning om vad för storlek min kattbur är, och så är den gammal.
 
Ras?
Undrar då våra katter verkar vara i ungefär samma storlek. Min är en ragdoll som kan ju bli stora så jag fick räkna med det lite. Men har inte heller någon aning om vad för storlek min kattbur är, och så är den gammal.

Jag har en perser, pappan till min var bra stor.
 

Liknande trådar

Avel Då är det snart dags för Herning, som visas på clipmyhorse. det blir mycket att titta på :) Wednesday, 08.03.2017 17:00 - Arena M...
Svar
2
· Visningar
837
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 171
Senast: Olina
·
Avel Film med årets hästar: 1. Skorphults L'Aquinto e. L'Aveu-Quintero 2. Iwan e. Untouched - Onze Fons Z 3. Arizona (SWB) e. Chacco Blue...
2
Svar
20
· Visningar
3 282
Senast: sona
·
Foder & Strö Analysen i år är så dålig att jag funderar på om det blivit något fel. :crazy: Samma bonde, samma fält, samma lab (fast annan...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp