trasig klippmaskin

H

honung_linda

min kippmaskin krånglar, den klipper inte, bara går igenom pälsen. skärena är nya slippade och den är bara några år gamal. Någon som haft liknade problem? eller är det nån som vet någon som är bra på att laga klippmaskiner. :confused:
 
Jag svarade förra gången, men okej jag svarar igen:

Om skären är okej och rätt monterade är det med största sannolikhet motorn som är slut. När den inte orkar längre så blir det som du beskriver. Jag skrotade nyss en klippmaskin (och köpte en ny) pga det.

Ta isär den, gör ren och smörj alla delar och montera ihop igen. Vrångar det fortfarande och allt är korrekt hopsatt så är det bara att köpa ny. Det lönar sig sällan att laga tyvärr, men vill du försöka så kontakta den som sålde den, de kan hjälpa dig med var du vänder dig för service.
 
den är bara några år hoppades på att den skulle hålla längre. men det som är konstigt är att den typ kammar igenom pälsen, den tufsar inte till den.svårt att förklara.
vill inte köpa en ny! :(
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
545
Senast: Corax
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 092
Senast: Ise
·
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp