Trasig kontakt på den externa hårddisken

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Annakarenina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 194
A

Annakarenina

Jag har ett problem. Kontakten till min externa hårddisk har lossnat. Själva den delen som sitter i hårddisken. Skruvade upp och tittade varför den lixom dinglade löst därinne, och såg då att lödningen släppt. Vart vänder man sej ifall det blir såhär? Själva hårddisken är rätt ny, ungefär tre veckor, så jag kan säkert få ut en ny, men grejen är, att alla mina foton och dokument finns lagrade på den externa hårddisken. Jag vill ju ha ut mina foton. Vart hittar man folk som kan laga sånt här?

Sv: Trasig kontakt på den externa hårddisken

Vem som helst med en lödkolv. Någon du känner? Elektronikavdelningen på lokala skolan?

Sv: Trasig kontakt på den externa hårddisken

Är det sata kontakten som lossnat eller usb kontakten dvs. är det den kontakt som sitter på hårddisken eller den kontakt som sitter på lådan som hårdisken ligger i?

Gissar på usb-kontakten och då är det bara att ta ut hårddisken från höljet, koppla in den med en usb till sata kabel, alternativt öppna datorn och koppla in disken direkt med en satakabel (förutsätter att det är sata-kontakt). Har du ingen ledig så kan du knycka cd-spelarens kabel.

Liknande trådar

IT & mobiler Hur går jag tillväga om jag vill veta vad det är för fel på min externa hårddisk? Har kollat "powersupply"-kontakten - ökänd kontakt...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Basilika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023