Trasig laptopskärm

Haukur

Trådstartare
Minipcn åkte i golvet i veckan och skärmen gick åt helvete, garantin täcker inte. Datorn funkar felfritt med extern bildskärm men det är ju inte riktigt vad man önskar av en minipc.
Någon som har någon som helst uppfattning om vad det kan tänkas kosta att byta skärmen? Den är inte spräckt utan det är själva bilden som är krackelerad...
Det är en Asus Eee 900. Ska kolla med den lokala datoraffären imorgon och försöka få tag på Asus men har ni bytt skärm så skriv gärna vad prislappen landade på så man har något att jämföra med.

Sv: Trasig laptopskärm

Jag hade en vanlig storlek på skärm på laptop, typ 15 tum och dom skulle ha 4500 kr för att byta skärmen... Min 1 åring ville kolla om man kunde studsa på den... jag var inte lika glad som hon var...

jag har bytt massor med skärmar på bärbara, och beroende på vad det är för modell, kan det vara istortsett omöjligt att göra det, jag skulle försöka ta det på hemförsäkringen.

1600 kostar själva skärmen, vill man att någon annan ska göra det tillkommer arbetskostnad. Så nä, jag beställde en ny dator istället, samma märke så jag kan i alla fall använda batteriet och strömadaptern:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka