Bukefalos 28 år!

Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Det är helt fruktansvärt att det får gå till såhär. Det är olagligt.

Jag begriper inte att du inte fått hjälp tidigare...men vi ska inte gräva i det...

Den andra kvinnan har INGET på mötena att göra öht, du kan kräva att hon inte ska närvara, samma sak med utvecklingssamtal i skolan etc, etc. Hon har ingen rätt. Du har rätt.

Usch, jag blir irriterad på rikigt
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Det är helt fruktansvärt att det får gå till såhär. Det är olagligt.


Men ändå så förekommer mer än man kan vill tro. Har själv en liknande historia bakom mig, trots jag mer lr mindre bodde i telefon för att hitta någon som kunde hjälpa mig fanns ingen hjälp att få- inte någonstans och jag ringde alla förslag jag fick. Förutom att kontakta advokat med pengar som inte fanns.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Ni hade gemensam vårdnad eller hur? Idag när du är på skolan ska du KRÄVA att få samma information om barnet som pappan dvs kallelse till utvecklingsamtal/EVK/veckobrev mm. Det har du RÄTT till och pappan kan inte säga att du inte har det. Du kan till och med fara till skolan när du vill och vara med på lektioner mm om du vill.

Sen nu är inte läget att vara "snäll" utan hårt mot de hårda och kräv din umgängesrätt/enskild vårdnad för så här ska du inte ha det.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Till läsare:
Jag har läst hela tråden och tycker vissa är hårda i sin bedömning mot T.S.
Alla är vi inte lika starka på egna ben när mattan rycks undan för en.
Jag vet vad jag pratar om då min mamma var med om liknande med mig när jag var liten och blivit kidnappad av mina släktingar efter min fars bortgång...
...nu löste det sig relativt fort...
...men jag tycker inte man ska vara så snar till och dömma andra.
Alla har vi olika styrkor på våra psyken och mentalitet.
Vissa saker kan ta längre tid än annat.
Min åsikt...och min egen...

Till T.S.
Jag önskar lycka till och hoppas på och få höra mer.
Samt hoppats det gått bra för dig T.S. :)
Mvh Xoya.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Det är exakt det jag ska lägga fram nu, dvs kräva allt från skolan.
Jag ska ha info om när han är/inte är i skolan, jag vill ha resultat från läxor och prov. Bli kallad på samtal, veta när var och hur dom har utflykter.

Jag vill även veta direkt om nånting blir galet i skolan, om problem uppstår så ska dom kontakta mig.

Jag tänker inte vara snäll längre, jag inser att det funkar inte och går nu ut hårt mot hårt!

Jag ska kräva delaktighet trots mina 6 mil ifrån...

Vi får se hur det går idag, kommer nog bli jobbigt men f*n...jag ska inte ge mig!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Det gör ingenting att folk är hårda mot mig. Jag tar inte åt mig. Jag visste när jag började med tråden att jag skulle få påhopp och många frågor. Det får man räkna med när man lägger ut det på nätet.

Tack så mkt för dina ord!

Jag återkommer in hit när jag kommer hem igen och berättar dommen som vi ev får idag av psykologen.
Ska även berätta vad skolan säger om allt.
Ska säga att jag vill sitta enskilt med dom så får jag höra varför dom inte har kontaktat mig när allt startade.
Dom har väl brustit där?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Kolla upp egenmäktighet med barn ordentligt. Det finns ett rättsfall från förra året där man kommit fram till att en vårdnadshavare inte kunde begå egenmäktighet med sitt barn trots att det inte lämnades tillbaka till den andra vårdnadshavaren vid överenskommen tid.

Har tyvärr inte längre tillgång till den rättsdatabasen så jag kan inte kolla upp detaljerna i målet.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Okej, tack! Jag ska kolla upp det. Vet du om man kan fylla i anmälan jag redan har på honom med detta, eller måste man göra en ny?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Tror att du måste göra en ny, men anmäl inget innan du kollat med en familjerättsjurist. I och med att det gått så lång tid tror jag chansen för polishämtning är noll, bästa vägen är att lämna in en stämningsansökan om umgänge till tingsrätten.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Gå till en jurist på en advokatbyrå som är duktig på familjerätt. Där har du rätt till två timmars rådgivning till en starkt reducerad kostnad. Den juristen kan hjälpa dig med de grundläggande frågorna och ansöka om rättshjälp.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Ursäkta, men vaddå 6 mil? Det är ju ingenting. :confused:

Och har man inga pengar och behöver juristhjälp så ansöker man om rättshjälp.

menade att det inte är som att gå över gatan så är man framme, utan att 6 mil inte hindrar mig.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Dag 3
Kom dit i vanlig ordning, väntade på parkeringen på dom, men dom dök aldrig upp. Skumt tänkte jag och gick in.
Dom satt redan i väntrummet. Jag frågade var ifrån dom hade kommit då jag inte hade sett till dom på parkeringen. Fick inget svar, men dom måste alltså ha tagit bakvägen in för att slippa möta mig.

När vi blev uppropade så sa jag till frun att hon inte skulle följa med in, men hon trotsade och sket totalt i vad jag sa och hängde med iaf.
Hade hon haft en kedja så hade hon kedjat fast sig i stolen, den nivån hade hon. Hade god lust och slita ut henne...
Ångrar att jag inte gjorde det!

Vi diskuterade och allt var bra med tester och dyl. Min son ligger över medel i det mesta och han är helt klart mer praktiskt lagd än teoretiskt så skolan får jobba mer med honom helt enkelt utan att bli för tjatiga.

När vi var klara så gick jag och min son först. Jag berättade att mormor satt på parkeringen utanför och han sken upp och sa att han ville träffa henne.
Självklart sa jag och vi började gå!
Men som vanligt ropar frun efter honom och säger att han har inte tid, dom ska kolla om det finns några lediga tider för bowling och sen skulle dom vidare till någon och grilla och spela spel.
Min son stannade då upp och såg ledsen ut. Så jag sa till pappan att vi går bara ut på parkeringen till mormor för hon har en sak åt honom.
Frun ställer då sig framför mig och frågar vad mitt problem var.

-Vad tänkte du? frågade jag.
- Vi har bråttom och ska iväg, sa hon.

Då brast det för mig och jag sa att nu får ni väl ändå ta och ge er! Jag måste ju få säga hejdå till min son, mormor sitter där ute och vill lämna en sak till honom, det tar bara några minuter.
Jag sa även att det hade ju varit roligt om jag fick nån minut själv med mitt barn när jag ändå var här.
Fick till svar "du åker ingenstans med honom"
Nä, jag är inte som er, mumlade jag och så gick vi till mormor.

Vi fick 4 min sen stod dom och tutade och ropade att O skulle komma. O sa att han var tvungen att gå nu, han gav mig och mormor en kram sen sprang han iväg.
Och det var det hela...

Jag har inte fått några svar på mina frågor, men har fått nr till alla behöriga på skolan, så på måndag ska jag ringa och ställa mina frågor och kräva svar.
Har även kollar upp olika jurister så ska ringa runt även där och se om någon är så pass kunnig att dom vill ta sig an mig.

Blev väldigt lulligt skrivet nu...jag är arg och samtidigt gör det ont i mammahjärtat. Men nu är det mina regler som gäller, hårt mot hårt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 394
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 348
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp