Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Ja, det är fruktansvärt att du mister så mycket med din son och det är tragiskt att din man och hans fru gör så här. Jag lider med dig som mamma.:crazy:

Fast, jag blir alldeles matt av att läsa inläggen. Just för att jag tänker mig in i er sons situation. Det är honom det är synd om! Det är fruktansvärt att barn ska få agera som "slit och släng" produkter, vilket han definitivt används som.

Jag vet inte om det finns en bakgrund till det, men varför, varför, varför agerar du inte kraftigare och snabbare!?

Det är ditt barn det handlar om!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Den som obehörigen skiljer ett barn under femton år från någon som har vårdnaden om barnet döms för egenmäktighet med barn till böter eller fängelse i högst ett år, om gärningen inte utgör brott mot frihet. Detsamma gäller, om den som gemensamt med någon annan har vårdnaden om ett barn under femton år utan beaktansvärt skäl egenmäktigt bortför barnet eller om den som skall ha vårdnaden obehörigen bemäktigar sig barnet och därigenom själv tar sig rätt.
Detta betyder i korthet att den som för bort/undanhåller ett barn från en förälder som är vårdnadshavare, oavsett om ni har gemensam vårdnad eller om du hade haft enskild vårdnad, kan dömas till böter eller fängelse upp till ett år, beroende på hur grovt brottet anses vara.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Detta betyder i korthet att den som för bort/undanhåller ett barn från en förälder som är vårdnadshavare, oavsett om ni har gemensam vårdnad eller om du hade haft enskild vårdnad, kan dömas till böter eller fängelse upp till ett år, beroende på hur grovt brottet anses vara.

Du glömde en viktig bit: bara om det sker utan beaktansvärda skäl. Om man har klara, godtagbara skäl till att undanhålla ett barn från den andre föräldern så är det inte straffbart. Det kan tex vara att man har skäl att tro att barnet blir misshandlat eller utsatt för andra övergrepp.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Men snälla rara ! Hon kan inte tvinga sig in på det viset. Även om du inte är stark nog att se tll att hon går så se till att få hjälp av skolan eller var det nu är ni befinner er. Prata med personalen innan och säg att kärringen inte har där att göra. PUNKT.

Det riktigt kryper i mig...brrr
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Detta betyder i korthet att den som för bort/undanhåller ett barn från en förälder som är vårdnadshavare, oavsett om ni har gemensam vårdnad eller om du hade haft enskild vårdnad, kan dömas till böter eller fängelse upp till ett år, beroende på hur grovt brottet anses vara.

aha...se där! Detta är absolut nånting att kolla upp, med tanke på anmälan som redan finns på dom. Tack så mkt!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Men snälla rara ! Hon kan inte tvinga sig in på det viset. Även om du inte är stark nog att se tll att hon går så se till att få hjälp av skolan eller var det nu är ni befinner er. Prata med personalen innan och säg att kärringen inte har där att göra. PUNKT.

Det riktigt kryper i mig...brrr

Hon totalvägrade lämna rummet! Jag blev tokig och det tror jag alla såg. Men jag är inte den som ställer till med en scen när det finns folk omkring och med tanke på att min son satt där så fick jag bita ihop istället.

Skolan ska jag ringa till till veckan och berätta precis hur allt ligger till, eller är det en dum ide?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

men varför, varför, varför agerar du inte kraftigare och snabbare!?

Det är ditt barn det handlar om!

ja du, jag har varit vek och svag, jag har inte fått den hjälp som jag har behövt för att kunna göra nått...Ingen myndighet har hjälpt mig och till slut så ger man upp.
Låter knäppt, men jag gav faktiskt upp. Ingen kunde hjälpa mig...

Men nu känner jag att fan (ursäkta) nu ska jag agera och inget ska hindra mig! Om jag så måste ringa sverige runt så SKA jag ha en ändring.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Hon totalvägrade lämna rummet! Jag blev tokig och det tror jag alla såg. Men jag är inte den som ställer till med en scen när det finns folk omkring och med tanke på att min son satt där så fick jag bita ihop istället.

Skolan ska jag ringa till till veckan och berätta precis hur allt ligger till, eller är det en dum ide?

Abslout ska du ringa till skolan och förklara de behöver veta hur läget ligger. Alla dessa möten har säkert varit uppslitande för din son och det är inte säkert att han har samma koncentration i skolan den närmsta tiden. Då är det ju jättebra om lärarna vet om vad som ligger bakom, ett barn som undanhålls från sin mamma.

Det är verkligen helt stört att det kunnat gå till så här och att det får fortsätta. Hade inte psykologen någonting att säga angående pojkens boende form, inga frågor om hur hemsituationen ser ut? Det är ju väldigt relevant för hur han har möjlighet att ta till sig kunskap, hur han mår.

Du har många som kan stödja dig här på forumet när det tuffar till sig med anmälningar och advokater, ta hjälp av oss! Inget barn ska behöva växa upp och tro att dess mamma inte vill ha det, det är fel av pappan att bete sig såhär!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Abslout ska du ringa till skolan och förklara de behöver veta hur läget ligger. Alla dessa möten har säkert varit uppslitande för din son och det är inte säkert att han har samma koncentration i skolan den närmsta tiden. Då är det ju jättebra om lärarna vet om vad som ligger bakom, ett barn som undanhålls från sin mamma.

Det är verkligen helt stört att det kunnat gå till så här och att det får fortsätta. Hade inte psykologen någonting att säga angående pojkens boende form, inga frågor om hur hemsituationen ser ut? Det är ju väldigt relevant för hur han har möjlighet att ta till sig kunskap, hur han mår.

Du har många som kan stödja dig här på forumet när det tuffar till sig med anmälningar och advokater, ta hjälp av oss! Inget barn ska behöva växa upp och tro att dess mamma inte vill ha det, det är fel av pappan att bete sig såhär!

jösses, tårarna rinner när jag läser det du skriver! Tack så hemskt mkt, tack alla för erat stöd! självklart kommer jag hålla tråden vid liv så länge detta pågår, det är ni som har peppat mig, även ni som har varit lite hårdare mot mig!
Psykologen frågade inget om vad som sker hemma, men han har frågat O och han har sagt att han är ledsen och arg ibland.

Ska ringa skolan på måndag och berätta allt, jag ska söka mig blå efter världens bästa jurist inom familjejuridik!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

BRA !

Du ska absolut ringa skolan OCH psykologen eller var ni nu var.
Jag finner det fortfarande obegripligt att kvinnan får vara med. Vad säger psykologen ?

Vore jag dig skulle jag ställa till hell-on-earth för att få bort kärringen, för jag ser henne som det största problemet, pappan kan du liksom inte gära ngt åt. Och framför allt för att få träffa barnet. OCH allra mest VAD anser de att du gjort så att du är olämplig som vårdnadshavare ? Du måste dra ut trollet i solen och spräcka det.

Visst behöver du en bra advokat, men prio ett är att du ska få ta del av ALLA handlingar som rör ditt barn. Du har fortfarande vårdnad och INGEN kan undanhålla det från dig
 
Sv: Trasigt mammahjärta

BRA !

Du ska absolut ringa skolan OCH psykologen eller var ni nu var.
Jag finner det fortfarande obegripligt att kvinnan får vara med. Vad säger psykologen ?

Vore jag dig skulle jag ställa till hell-on-earth för att få bort kärringen, för jag ser henne som det största problemet, pappan kan du liksom inte gära ngt åt. Och framför allt för att få träffa barnet. OCH allra mest VAD anser de att du gjort så att du är olämplig som vårdnadshavare ? Du måste dra ut trollet i solen och spräcka det.

Visst behöver du en bra advokat, men prio ett är att du ska få ta del av ALLA handlingar som rör ditt barn. Du har fortfarande vårdnad och INGEN kan undanhålla det från dig

Hade jag vetat vad jag har gjort som gör att dom gör som dom gör så hade jag skrivit det, men jag vet faktiskt inte!
Jag har fyllt deras kylskåp när dom har haft det knapert med pengar, jag har klippt fruns hår och satt i löshår. Jag har skjutsat och hämtat dom över allt. Jag har tom tapetserat om deras lägenhet som dom hade när vi bodde på samma ställe.
Jag vet faktiskt inte vad jag har gjort för fel och får inget svar när jag frågar. Dom säger bara "det vet du själv"
 
Sv: Trasigt mammahjärta

ja du, jag har varit vek och svag, jag har inte fått den hjälp som jag har behövt för att kunna göra nått...Ingen myndighet har hjälpt mig och till slut så ger man upp.
Låter knäppt, men jag gav faktiskt upp. Ingen kunde hjälpa mig...

Men nu känner jag att fan (ursäkta) nu ska jag agera och inget ska hindra mig! Om jag så måste ringa sverige runt så SKA jag ha en ändring.

Rätt inställning!
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag finner det fortfarande obegripligt att kvinnan får vara med.

Jag känner att jag måste få ge min syn på detta då jag suttit i samma situation, fast jag var då den elaka hemska frun...

Om "min" sons mamma hade skrivit på ett forum så hade det låtit exakt i samma banor som det gör i denna tråden, om vilken fruktansvärd fru den kuvade fd mannen hade skaffat sig, hur hon som mamma kämpat för sitt barn, ett barn som styvmamman säkert proppat full av lögner, men att frun genom olika hemska sätt höll isär mor och son.

Jag tycker att det är en SJÄLVKLARHET att en person som agerat ställföreträdande mamma till en 9 (?) åring i 2 år ska vara med på mötena, jag anser att en mamma som valt bort att ställa till ett djävla liv, oavsett anledningen, ska vara glad över att barnet haft en person som ställt upp för det och tagit hand om vardagen.
Den personen har fått en ovärderlig insikt i hur en vardag med barnet fungerar, den personen har liksom funnits där, hur kan det inte vara relevant att höra den personen? Vad gör en frånvarande mamma sen innan skolstart, 2 år, mer lämpad?

Det kryper i hela MIN kropp bara av tanken på hur alla våra BUP-möten har varit, där mamman suttit som ett satans mähä och inte alls fattat vad problemet var, att pojken var en helt normal pojke, att problemen hade börjat sen jag kom in i bilden, att han hade alltid varit en helt normalt fungerande pojke, utan problem, ett riktigt "A-barn", fullt normal graviditet och förlossning, i vår situation hade mamma sonika flyttat från pojken och sket ett stort stycke i honom.

HENNES version var en helt annan, nämligen att pojkens pappa hade träffat en hora på en bar och blivit helt hjärntvättad till att inte tillåta henne träffa barnet, ty den hemska horan ville ha en son och kunde inte få en egen...

Att vi ringde henne, bestämde dagar för umgänge och jag vet inte vad, DET är en detalj som hon aldrig nämner, att hon flyttade till en lägenhet 200 bort och inte berättade det förren 6 månader senare är en annan detalj, att hon "glömt" träffa sonen när hon bestämt dag äR en annan, att hon fick komma precis när som helst och träffa sonen, vara med honom på hennes vilkor har aldrig heller berättats.

Däremot har hon berättat en histora för sonen hur det "egentligen" ligger till: "Pappa träffade Rea på en bar när hon jobbade som hora, de knu**ade och det tyckte pappa om och hade inte Rea kommit och gjort så med Pappa så hade Mamma och Pappa varit gifta idag och du hade fått en lillasyster. Rea är en hora förstår du, hon tycker inte om dig, hon har sagt till mig att du är äcklig."

Horan är ju jag, men det vet du;), inte nog med det, den helt normalfungerande pojken har numera både ADHD och Autism, det är inte KLOKT vad vi hemska fruar gör med de stackars barnen som vi aktivt håller borta från sina biologiska mammor. Vi lyckas dessutom dupera både socialtjänser, bup och skolor, till den milda grad att vi kan ta över möten och styra och ställa med vårt trollspö:devil:. Ja just det, vi kan till och med få domstolar att tilldöma våra i ledband hållna män till att få ensam vårdnad om dessa barn som vi förstör.

Allt för egen vinnings skull såklart.

Förlåt, men jag vill bara spy på hela alltet:cry:.

/Rea, i affekt.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Varje fall är unikt ! Och man vet inte hur bgge sidor ser på saken förrän man just hört bägge sidor.

Ditt fall har en historia, TS har en historia. Troligtvis är de inte likadana

Jag skulle fortfarande vilja höra TS HELA historia, för det saknas pusselbitar.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag vill också höra de delarna och jag vet att varje historia är unik.
Men jag vet också att den sidan jag har upplevt är allt annat än unik, halvsanningar, undanhållande av de egna orsakerna till varför saker blivit som de blivit, skuldbeläggande av den andre är nog tyvärr mer regel än undantag.

Smutskastning av expartnerns nya livspartner med en enorm skuldbeläggning på denne och att man helt lägger allt ansvar på denna och slår i omgivningen en hel drös med lögner.

Själv däremot är man bra en stackars, stackars svag och vek mamma som slåss mot hela världen för att få träffa sitt psykiskt misshandlade barn, rädda det ur klorna från den ondskefulla styvmamman. Missförstådd, ensam, övergiven, David mot Goliath, den Goda mot den Onda.

Jag säger inte att TS är sådan, men jag har stött på rent för många liknade historier för att kunna köpa dem utan att ifrågasätta och ställa mig väldigt skeptiskt till dem.

Tyvärr, jag önskar att jag kunde ha lite mer tilltro, arbetsskadad kanske:idea:?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Hora eller ej, det är inte en bonusförälders sak att ställa sig mellan barnet och dess bioförälder om det nu är vad som hänt här, sedan att det händer på det andra hållet också är naturligtvis lika tragiskt det, barn ska inte behöva höra sånt, men normala bio föräldrar är oftast viktigare för sina barn än vad bonusföräldern är.
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Absolut är det inte bonusförälderns sak att ställa sig mellan, men bioföräldern har ett ansvar att inte låta sig ställas åt sidan, ett ansvar att ge sitt barn en pålitlig förälder.

Sen anser jag fortfarande att en vuxen som levt dygnet runt i 2 år med ett barn är väldigt viktig för det barnet, viktigare just i stunden än vad en helt frånvarande bioförälder är. Men det är ju bara min åsikt, färgad av min egen verklighet såklart. Den blir ju inte bättre av att biomamman ännu en gång valde bort sonen eftersom hon "hade en jätteviktig sak att fixa".

(hjälpa en kompis att packa kläder som skullle kastas, att träffa sin son som hon inte träffat på en sisådär 9-10 veckor var såklart inte så spännande...)

Kul:grin:, får jag som bonusförälder ringa henne då och berätta att ungen är skitledsen och fråga om det verkligen inte går att lösa på annat sätt? Eller är det en syssla som bara en bioförälder får göra? Var går gränsen för vad vi får och inte får göra? Hur många år ska vi ha levt med barnet, tröstat och älskat det, läst läxor, gått på skolavslutningar, kört till olika fritidssysselsättningar, oroat ihjäl oss för att det inte är i tid hem osv? 2, 5, 8 eller 13år?
Hur vet man?
 
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag har inte sagt någonting om det, tycker det är tråkigt dock att många bonusföräldrar tror sig vara viktigare än bioföräldrarna, att barnen blir väldigt ledset av moderns beteende bevisar att så inte är fallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 424
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 477
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 264
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Födda 2022
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp