Trastproblem

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare MCP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 644

MCP

Trådstartare
Varje sommar har vi problem med att trastar flyger i våra fönster.
Förutom att det är störande, så är det inte så kul att behöva städa bort döda fåglar nu som då. En gång fick vi t.o.m. byta fönsterruta då den gick sönder.

Finns det något man kan göra för att slippa detta otyg?

Det är ingen skillnad på vilket vädersträck, och de flyger även in i fönster var vi har persienner/gardin före.

Varje sommar har vi problem med att trastar flyger i våra fönster.
Förutom att det är störande, så är det inte så kul att behöva städa bort döda fåglar nu som då. En gång fick vi t.o.m. byta fönsterruta då den gick sönder.

Finns det något man kan göra för att slippa detta otyg?

Det är ingen skillnad på vilket vädersträck, och de flyger även in i fönster var vi har persienner/gardin före.
Fågelsiluetter? Så de luras tro det finns rovfågel där.

@tanten
Ja, det borde man kanske prova.

@animalasia
Jag tror inte att det bara är ungfåglar, för det börjar när trastarna anländer, och håller på tills de flyttar.

Är det någon som har någon förklaring till varför de flyger i fönster, och varför det är till 99,95% trastar som gör det? :confused:

Så märkligt! Vad är för typ av fönster ni har?

Konstigt att de flyger in dem när persiennen är nere...

Vanliga :D nä men, ganska stora 70-talsfönster, inget spröjs eller sånt.
De lyckas även ibland flyga in i vardagsrumsfönstrena, och där har vi ner persiennerna (om än inte "stängda"), och det är en veranda utanför, så det är dessutom "saker i vägen" där, men ändå...:cautious:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 614
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 944
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 052
Senast: Calmiche
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför... 2
Svar
36
· Visningar
8 865
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025