Trav är djurplågeri...

Sv: Trav är djurplågeri...

Man kan inte ta bort sin användare.

Om man inte vill vara kvar på buke så rekommenderas att man låta bli att logga in så kommer användaren att raderas med automatik om ca 10-15 månader.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Nåt man kan fråga sig är varför det inte är så i alla dicipliner.

För åker jag till Strömsholm så är det inte travarna som springer mest på hältgången....

AM

När jag har varit hos J.T i skåne står det alltid en drös med halta ridhästar där och så har det varit vid varje besök och återbesök. Vet en hopphäst i stallet som nyss blev behandlad på tre ben, inga dåliga hältor heller.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Man kan inte ta bort sin användare.

Om man inte vill vara kvar på buke så rekommenderas att man låta bli att logga in så kommer användaren att raderas med automatik om ca 10-15 månader.

Som jag skrev till Gunnar så accepterar jag inte det då Bukefalos under en längre tid har utvecklats till något som jag vill ta avstånd ifrån. Jag har växt ifrån denna omogna sandlåda där alla ska hoppa på varandra(Finns många jätte trevliga oxå, men tyvärr för många idioter för att jag skall stå ut längre) När den moderatorn hamnade i detta facket att vara otrevlig och hoppa på folk och sket i att sköta sin uppgift så fick jag nog!

Därför vill jag ta avstånd från det och det finns bara ett sätt, genom att ta bort min användare helt och hållet!

Hoppas att ni respekterar mitt val och önskan!
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Enklast är att följa råden i den här tråden, så förklaras också varför man inte bara tar bort en användare hux flux för då kan ju även ditt användarnamn få trollvarning.:idea:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=696813

Som jag skrev till Gunnar så bör JAG få bestämma över MITT EGET "nick name" vad JAG vill göra med det!

När JAG har valt att deleta det. Så får vem fanken som helst ta det.... Skiter JAG totalt i... för då har JAG iaf fått MIN önskar tillgodosedd!
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Det säger ju massor mer om dig... För du var ju inte instabil och våldsam, med det är skott pengar på tjallare i din värld?? :eek:

Men Gud-inte i min värld ------ utan i trav-världen,så klart.
Jag är INTE en del av den världen , det trodde jag faktiskt hade framkommit.
Det är ju så mkt. pengar det handlar om .
Det måste väl även du förstå, det var väl inte så invecklat ?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

tulipanaros, jag har sedan i våras varit på Åke Svanstedts gård ett antal gånger för att hälsa på mina familjemedlemmars häst.
Om jag räknar ihop de besök hästen har fått av oss kan jag tänka mig att det är ca 12-14 besök sedan i våras.

De flesta besök har varit helt oanmälda!

Då pratar vi om EN häst av de ca 180 hästar som Åke Svanstedt har i sin träning.
Vissa hästägare lyser helt med sin frånvaro -och andra är där mer frekvent än vad vi har varit.
När han stod närmare oss var jag där flera gånger i veckan och familjen följde nästintill varenda träningsjobb han gjorde -och så sker säkert bland andra hästägare som har valt att ha sin häst hos Svanstedt.
M a o så har vi hästägare fri insyn i tränarnas verksamhet.
Det finns inga låsta dörrar!

Inte en enda gång har vi sett några "konstigheter" men framför allt -Vi har inte märkt någonting på hästen!

Min naturliga följdfråga blir då,
-Misstror du min intelligens, mitt kunnande eller min förmåga att förmedla sanningen?

Eller tillhör vår häst en av dem som har kommit undan tuffa och hänsynslösa träningsmetoder -och varför har i så fall just han "sluppit" undan?

1.Ingen är gladare än jag om beskyllningarna saknar substans !Jag betvivlar dock starkt att det inte skulle förekomma hos travfolk ,högst troligt även hos ridfolk.
Det är ju därför,som jag numera HATAR allt vad tävling heter och ju mer pengar det är att hämta i den s.k. sporten desto större är sannolikheten för misshandel av den stackars hästen.
Det är horribelt att folk inte vill inse detta logiska faktum ,utan med näbbar och klor försvarar missförhållanden/ fakta som läggs fram exvis gm tv.
2. Ingen tränare är väl så dum att han inte förstår att jobba i lönndom och inte inför för öppen ridå !
3. Kom i håg ---- Ingen rök utan eld !
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Men Gud-inte i min värld ------ utan i trav-världen,så klart.
Jag är INTE en del av den världen , det trodde jag faktiskt hade framkommit.
Det är ju så mkt. pengar det handlar om .
Det måste väl även du förstå, det var väl inte så invecklat ?

Du har verkligen flummat in i din egen lilla värld du.
Menar du att travet är Maffian då o har ihjäl varandra hit o dit?
Finns en risk att E.A skjuter en kusk som kör snävt och E.A får galopp o missat vinsten? :eek: Det händer ju inte sällan precis o ingen har dött än?

Du är så oinsatt i travsport att du borde ha munkavle! :rofl:
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Munin-Jag hoppas vid Gud att du har anmält detta övergrepp !
För om inte , så är du medskyldig till att utövaren kan fortsätta med sin misshandel.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Du tänker helt jävla fel helt enkelt.
Kapplöpningar har funnits i alla tider. Tex. redan på Cirkus Maximus.
Och utveckligen sen dess är glasklar. Ju mer pengar-bättre organisation-bättre djurskydd. Och sen inte minst( och det är de´n här biten som jag inte vet hur jag ska kunna slå in i skallen på dig)- en häst som inte vårdas bättre än ett spädbarn blir ingen miljonvinnare.
Det är där pengarna INTE finns som djurskyddet falerar.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Så tänker bara en skvallerkärring. En människa med sunt förnuft tänker att alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

1.Ingen är gladare än jag om beskyllningarna saknar substans !Jag betvivlar dock starkt att det inte skulle förekomma hos travfolk ,högst troligt även hos ridfolk.
Det är ju därför,som jag numera HATAR allt vad tävling heter och ju mer pengar det är att hämta i den s.k. sporten desto större är sannolikheten för misshandel av den stackars hästen.
Det är horribelt att folk inte vill inse detta logiska faktum ,utan med näbbar och klor försvarar missförhållanden/ fakta som läggs fram exvis gm tv.
2. Ingen tränare är väl så dum att han inte förstår att jobba i lönndom och inte inför för öppen ridå !
3. Kom i håg ---- Ingen rök utan eld !

Herregud, det GÅR inte att misshandla en häst till att vinna lopp, kan du inget om hästar?
Den kan inte spring hur fort som helst i trav o till slut går de över i galopp... Vad vinner man på det?
Slår man en häst så slår den tillbaka eller stannar, inet fan vinner en misshandlad, kuvad o ledsen häst lopp!
Skärp dig nu!

Och de var just det, Åke ska ha beordrat personalen köra med el... Det är inte i lönndom!


Har ett vittne på att du håller på med tidelag med dina djur.. Vad säger du om det??
 
Sv: Trav är djurplågeri...

När jag har varit hos J.T i skåne står det alltid en drös med halta ridhästar där och så har det varit vid varje besök och återbesök. Vet en hopphäst i stallet som nyss blev behandlad på tre ben, inga dåliga hältor heller.

Men Gud !
VEM försvarar sånt ????
Sånt här borde inte få förekomma -det är ju en fruktansvärd plåga för hästen-stå på 1 ben
Hur lätt är det ?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

som jag skrev till gunnar så accepterar jag inte det då bukefalos under en längre tid har utvecklats till något som jag vill ta avstånd ifrån. Jag har växt ifrån denna omogna sandlåda där alla ska hoppa på varandra(finns många jätte trevliga oxå, men tyvärr för många idioter för att jag skall stå ut längre) när den moderatorn hamnade i detta facket att vara otrevlig och hoppa på folk och sket i att sköta sin uppgift så fick jag nog!

Därför vill jag ta avstånd från det och det finns bara ett sätt, genom att ta bort min användare helt och hållet!

Hoppas att ni respekterar mitt val och önskan!

good-bye !
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Herregud, det GÅR inte att misshandla en häst till att vinna lopp, kan du inget om hästar?
Den kan inte spring hur fort som helst i trav o till slut går de över i galopp... Vad vinner man på det?
Slår man en häst så slår den tillbaka eller stannar, inet fan vinner en misshandlad, kuvad o ledsen häst lopp!
Skärp dig nu!

Och de var just det, Åke ska ha beordrat personalen köra med el... Det är inte i lönndom!


Har ett vittne på att du håller på med tidelag med dina djur.. Vad säger du om det??

Du säger :
Det går inte att misshandla en häst till att vinna lopp !
Vad säger du då om ex.vis :
Ludde K har flest antal bötesförelägganden för regelvidrig användn.av spö-sätt detta i relation till att han har vunnit flest antal lopp.Inte otänkbart att många av dem under samma lopp.
Det är ju helt absurt.
Naturligtvis skulle han(eller ngn annan vid annat tillfälle ) inte ha ett öre av vinstpengar-utan lic. skiulle dras in på livstid. !
Vadå...man kan inte misshandla en häst till att vinna .
Jag ser varje dag på loppen att de piskar hästarna för att vinna !
Ser jag fel ?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Du säger :
Det går inte att misshandla en häst till att vinna lopp !
Vad säger du då om ex.vis :
Ludde K har flest antal bötesförelägganden för regelvidrig användn.av spö-sätt detta i relation till att han har vunnit flest antal lopp.Inte otänkbart att många av dem under samma lopp.
Det är ju helt absurt.
Naturligtvis skulle han(eller ngn annan vid annat tillfälle ) inte ha ett öre av vinstpengar-utan lic. skiulle dras in på livstid. !
Vadå...man kan inte misshandla en häst till att vinna .
Jag ser varje dag på loppen att de piskar hästarna för att vinna !
Ser jag fel ?

Har han det? Jag visste bara att han ledde busligan, harinte sett någon specificering på vad han fått böter för? Vart har du sett den??

Va? Ha han vunnit flest lopp under samma lopp??

Ja, driva o piska är inte samma sak, skulel du föredra att de inte hade pisk i handen? Skulle det se bättre ut??
Eftersom jag kör, vilket du inte gör, vet jag hur svårt det är att driva med pisk när du har tömen i handen, och du får inte släppa tömmen.

Det ser alltså värre ut än vad det känns, dock ej sagt att de inte känns.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Som jag skrev till Gunnar så bör JAG få bestämma över MITT EGET "nick name" vad JAG vill göra med det!

När JAG har valt att deleta det. Så får vem fanken som helst ta det.... Skiter JAG totalt i... för då har JAG iaf fått MIN önskar tillgodosedd!


Lugn nu....
Inte hoppa av.
Du är, liksom många andra som bor här på trav-forumet en välkommen källa till trevlig diskussion.

Låt nu inte "tulpanen" m.fl förstöra den goda andan vi i vanliga fall har här.

Gå in i din kontrollpanel
Väl Ändra i din Ignorera-lista (till vänster)
Lägg in...ja du vet vem.

Klart!

Nu ser trådarna trevliga ut igen!! :D

AM
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag är visserligen väldigt ny här men skulle tycka det vore synd om du försvann.
Du har många bra åsikter och kunskaper.:)
Du kanske kan sova på saken?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Precis...

Själv har jag varit med sedan forumet hette nåt annat.
Och flertal gånger sett folk hoppa av då någon "pop-up" klivit fram och kört med ren provokation.

Efter ett tag blir folk så förbannade att man skriver mer dumt än smart.

Bästa sätt är att sudda ut den som man tycker är "dum i huvudet".
Och det gör man via ignorera funktionen.

Innan jag gjorde så, så såg jag att den användaren som jag själv inte orkade med att läsa hoppade regelrätt mellan travforumets Kalla fakta tråd, denna tråd och dom två under Hästnyheter.
Och i samtliga inlägg skrev bara nonsens enligt mitt tycke.


Trots att man försöker förklara travarens värld så är det som att så på Hälleberget. Ingen mening alls.
Får man bara dumma svar hela tiden med undermening att man skall bli förbannad så måste man dra öronen åt sig.
En sådan provokativ person/aanvändare har problem..eller heter det social kompetens?


Nu har Naffa gjort ett stort utvik med förhoppning att Montéryttaren kommer tillbaka.

Ber om ursäkt...

Nu återgår jag till trådens ursprung...

Kunde någon här förklara för mig om detta med hjärtfel?
Känner till medfödda och hjärtmuskelinflammation.

Men kan man i övrigt träna fram en defekt??
Undrar då med tanke på programmet som visades på tv..ni vet.


AM
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp