Bukefalos 28 år!

trav-hingst?

majola

Trådstartare
Hej!

Helt hypotetiskt: :)

Kan ni komma med några förslag (gärna med motivering!) till en lämplig hingst till ett sto med följande stam?

LINDY'S CROWN (US) - QUOUKY WILLIAMS (FR) - FLORESTAN (FR)

/Majola
 
En jätteskojig sida. Tyvärr begrep jag inte så mycket. Vad är avelsindex? Hur högt eller lågt bör det vara? Varför skulle man vilja begränsa mängden franskt blod? Hur hög inavelskoefficient kan man tillåta sig?
 
Ju högre avelsindex desto bättre :)

Det anses bra med en del franskt i travare, så sökmotorn kan hjälpa en att plocka ut de hingstar som har "lagom mycket" franskt i sig. Vad som är lagom kan säkert andra bättre än jag ;)

Har du sökt på Lindy´s Crown som morfar? Där kan man titta på resultaten på de avkommor han är morfar till och försöka hitta någon gyllene korsning.

Själv har jag ett sto efter Meadow Gallant, och har fått för mig att han ger rätt sena avkommor. De kan även vara rätt vassa i humöret enligt en del man pratat med. Om jag hade ett sto med mycket humör i skulle jag nog inte välja honom.

/// Ghost
 
Hmmm, intressant....
catch amber??? heter din märr så?
Det beror kanske lite på hur hon ser ut, vad hon har för steg osv...temperament?
Jag har nyligen skaffat mig en helfransk märr(fölmärr) Fransk är lite lurigt....antingen kan det bli en riktig kanon eller en riktig flopp...det JAG tycker är att dom kan vara lite svaga i psyket...risken för att det slår runt vid pressade situationer är ganska så stor
men om det är det stoet du har som jag tänker på så blir det ju bara 25% franskt vid den födda avkomman, och det är ganska så lagom........

Super Bowl hingstar har visat sig vara ganska så bra på franskt...Super Arnie kanske...Running Sea genom Supergill
Turbo Thrust(supergill) skall du nog akta dig för då han lämnar mycket skarpa avkommor..
 
väntar...
själv har jag faktiskt oxå en lindy's crown märr som jag betäckt med..
Express Ride
Starchip Entrprise
Barbeque
Yankee Mustang

den ä'ldsta är född 2000 och han är en typisk express ridare...kommer inte till start som 3 åring då han vuxit "allt" senaste året....
de andra ser väldigt fina ut, speciellt den e barbeque...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
579
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 449
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 439
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 527
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp