Trav i Finland?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare igbest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 197

igbest

Trådstartare
Någon som kan något om detta får jättejärna berätta "allt" ni vet om det.
En fråga som jag speciellt vill ha svar på är hur länge hingstar/valacker och ston får tävla i Finland.

Sv: Trav i Finland?

Travsporten är desamma som i Finland..
Tidigare har vinstsummorna varit lägre men nu har dom storsatsat på travsporten så vinstsummorna är nästan i samma höjd som i sverige.
Alla varmblod får travar fram till att dom är 13 år, är inte helt säker, ska ringa min kompis i finland och kolla, återkommer i morgon :)!

Jag menar travsproten är desamma som i Sverige!

Nu har jag fått informationen om hur länge hästarna får tävla!

Varmblod:
Hingstar och Valacker 14 år
Ston 12 år

Kallblod:
Hingstar och Valacker 16 år
Ston 14 år, om stoet inte fölat under sin livstid så får den bara tävla tills den är 12 år!

Liknande trådar

Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 533
Senast: Syrax
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 380
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Mary_Oh
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet