• Träning
  • Trådstartare Trådstartare avancerad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 735
A

avancerad

Hejsan.

Min kompis rider en travare och skulle behöva hjälp med en del saker. Hon kan inte fatta galopp vanligt, hon är bara westerntränad, när det gäller att fatta galopp. Man måste göra ett speciellt ljud med munnen, och trycka lite speciellt med skänklarna.

Nu undrar hon, hur kan man lära henne att fatta galopp vanligt? med skänklarna? någon som har något tips?

Sv: Travare.

Prova med att göra en "riktig" galoppfattning samtidigt som du gör det där ljudet:idea:

Sv: Travare.

Men om hästen kan ett kommando för galopp, varför måste den kunna ytterligare ett? Vad anses som "vanligt" i detta fall?

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 781
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Emma-pemma
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka