• Träning
  • Trådstartare Trådstartare ofelia dot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 835
O

ofelia dot

Hej Alla!
Har blivit med travare!
det är en underbar 6åring som snubblar omkring som dom brukar
Hon är ur snäll och vill verkligen försöka göra rätt.
Men vi har problem med galoppen!
Hur ska man på snällaste och bästa sätt hjälpa henne att förstå?

Ofelia dot

Sv: travare

Med vår lilla dam, som är 6 år i år, fanns det inget annat att göra än at ha en gigantisk portion tålamod... Övertydliga fattningar och berömma om hon så bara tar två steg i galopp. Det kommer med tiden! Så gjorde vi iaf och det har fungerat, hon galopperar riktigt fint nu!

varför ens tänka på galopp om hästen snubblar. bugg i skritt tre månader minst innan du lägger in trav. galoppen kommer först när häsren är lugn och balanserad i skritt och trav, dvs tidigast om ett halvår eller så...

Att lära hästen galopp i en uppförsbacke är oftast lättare och beröm även om det bara blir 2 galoppsprång.

Använd sökfunktionen.
Det finns hundratals trådar som handlar om omskolning av travare.

Immer

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 210
Senast: Pinus
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 925
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
542
Senast: Edla
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka