Treat yourself!

Jag tycker ju det är jobbigt att promenera. Man blir bara svettig och trött. Det finns ingen njutning i det så jag kan inte unna mig det. Att unna sig något blir det ju inte förrän man uppfattar något som positivt/njutningsfullt.

Jag gick för övrigt en del i vintras men det handlade bara om att prestera, inte njuta.
Då kan ju den långa, lyxiga duschen efter den svettiga promenaden med fin duschtvål och body scrub bli det du unnar dig.
 
Då kan ju den långa, lyxiga duschen efter den svettiga promenaden med fin duschtvål och body scrub bli det du unnar dig.
Gillar inte att duscha. Det är ett jobbigt meck som bara måste göras ibland. Och jag tänker inte byta ut de hygienprodukter jag redan använder.
 
Alltså jag blir lite ledsen över förslaget att byta ut något njutningsfullt mot tråkigt hårt arbete. Livet är liksom rätt jobbigt och hopplöst ändå.
 
Alltså jag blir lite ledsen över förslaget att byta ut något njutningsfullt mot tråkigt hårt arbete. Livet är liksom rätt jobbigt och hopplöst ändå.
Det var inte meningen att göra dig ledsen. Själv ÄLSKAR jag att känna hur musklerna blir varma, smärtan i nacken försvinner gradvis ju längre jag rör på mig, och pulsen går upp. För mig är motion den största lyxen som finns för det är tid jag egentligen inte har men som jag GER mig själv för det berikar mitt liv.
 
Det var inte meningen att göra dig ledsen. Själv ÄLSKAR jag att känna hur musklerna blir varma, smärtan i nacken försvinner gradvis ju längre jag rör på mig, och pulsen går upp. För mig är motion den största lyxen som finns för det är tid jag egentligen inte har men som jag GER mig själv för det berikar mitt liv.
Och jag gillar ju inte motion. Det är trist och jobbigt. Och att bli tillsagd att byta ut något njutningsfullt mot något trist och jobbigt blev som att få höra att jag inte är värd att njuta av något.

Jag gillade att rida förut (enda motionen som är ok) men har inte längre möjlighet att göra det.
 
Och jag gillar ju inte motion. Det är trist och jobbigt. Och att bli tillsagd att byta ut något njutningsfullt mot något trist och jobbigt blev som att få höra att jag inte är värd att njuta av något.

Jag gillade att rida förut (enda motionen som är ok) men har inte längre möjlighet att göra det.
Jag vill verkligen inte bråka och göra dig ledsen men vi känner inte varandra överhuvudtaget. Jag utgår därför från min egen referensram eftersom jag inte vet vad din är. För mig är motion njutbart och lyxigt och någonting jag unnar mig, därför föreslog jag det. Det är klart att du är värd att njuta av något, det är alla människor. Men det är bara du som kan bestämma vad som är njutbart i ditt liv.
 
Och jag gillar ju inte motion. Det är trist och jobbigt. Och att bli tillsagd att byta ut något njutningsfullt mot något trist och jobbigt blev som att få höra att jag inte är värd att njuta av något.

Jag gillade att rida förut (enda motionen som är ok) men har inte längre möjlighet att göra det.

Du blev inte tillsagd. Du ställde en fråga och fick ett svar på ett förslag.
Hur ska @Jerseyite veta att du hatar motion?
 
Jag vill verkligen inte bråka och göra dig ledsen men vi känner inte varandra överhuvudtaget. Jag utgår därför från min egen referensram eftersom jag inte vet vad din är. För mig är motion njutbart och lyxigt och någonting jag unnar mig, därför föreslog jag det. Det är klart att du är värd att njuta av något, det är alla människor. Men det är bara du som kan bestämma vad som är njutbart i ditt liv.
Det känns ju som en rätt udda referensram?

Jag kan väl säga att jag har motionerat förut, t.o.m. löptränat, men jag har aldrig njutit av det. Det har bara handlat om att prestera. Så tror jag det är för de flesta.
 
Det känns ju som en rätt udda referensram?

Jag kan väl säga att jag har motionerat förut, t.o.m. löptränat, men jag har aldrig njutit av det. Det har bara handlat om att prestera. Så tror jag det är för de flesta.
Det håller jag inte med om. Det är väl ganska rejält vetenskapligt bevisat att träning frigör endorfiner och andra hormoner som får oss att bli gladare, sova bättre, och klara av stress bättre. Man kanske inte njuter under tiden men det känns härligt efteråt. Men vi kan ju sluta prata om det här och hålla oss till trådens inriktning: vad vi gör för oss själva för att ”treat ourselves”.

Till mitt första inlägg om att aldrig ställa väckarklockan måste jag haka på en uppföljare: när det är sophämtning ställer jag ut tunnorna på gatan kvällen innan så att jag inte skall behöva hasta hem från morgonpromenaden och släpa ut tunnorna innan sopbilen kommer galopperande runt hörnet.
 
Nu under sommaren är jag i stallet ofta och läääääänge! Mockar, rider massor, pysslar och grejar med allt jag kan komma på - älskar det 😍
Åh, ja! Jag har alltid unnat mig extra tid med hästarna. När jag gick på ridskola för längesen var jag alltid först på plats, jag menar, hälften av det roliga är ju att bara få rykta, gosa, fixa, pryttla :love: Nu har jag turen/oturen att kunna lägga så mycket tid jag vill nästan. Jobbigt att behöva begränsa mig själv:laugh:
 
Vad träffad jag kände mig av ditt inlägg😅 jag har också alltid känt ett ”tvång” att läsa boken från pärm till pärm oavsett om innehållet fångat mitt intresse eller ej. Numera orkar jag dock inte slösa min tid på sådan litteratur utan jag lägger undan boken med gott samvete istället.
Det finns bara en bok jag inte läst ut faktiskt. Annars läser jag ut alla oavsett om jag tycker att de är bra eller dåliga. Detta eftersom jag tänker att även en dålig bok kan ge mig någonting. Något att fundera över och reflektera över. Ibland, under tiden jag läser (nu lyssnar i och för sig jag numera endast) kan jag känna vilken slöseri med tiiid det är och att jag hade kunnat göra kuligare saker med min tid, men i slutändan brukar det visa sig att ytterligare en bok har givit mig något att fundera en stund på. :)
 
Jag vet egentligen inte vad jag unnar mig, men jag slutade kämpa emot alla ska och ska inte vad gäller om hur man sover, eftersom det ändå inte löser mina sömnproblem, och sover numera en stund på eftermiddagen med gott samvete, istället för med dåligt samvete och smått skamkänslor. Det är så MIN kropp fungerar helt enkelt.
Förra veckan unnade jag mig genom att förutom att köra mig några tröjor som jag behöver så la jag till en klänning som jag föll fullständigt pladaskt för + ytterligare en klänning jag suktat efter länge. Tur det var rea på allt ;) Ena klänningen har jag fått hem, den andra väntar jag på, men jag ogillar mig själv + klänning eftersom jag tycker att jag är tjock och ful så jag lär bara använda klänningen hemma, men ändå, jag har en fin klänning! :) Snart två till och med (förutom de två jag redan har sedan flera år).
 
Det känns ju som en rätt udda referensram?

Jag kan väl säga att jag har motionerat förut, t.o.m. löptränat, men jag har aldrig njutit av det. Det har bara handlat om att prestera. Så tror jag det är för de flesta.
Det är inte alls en udda referensram. Har du missat hur många människor som har någon form av träning som intresse? Och av de som inte har ett sådant intresse verkar väldigt många tycka det är trevligt att promenera.

Att aldrig njuta av träning och att det bara handlar om att prestera - så tror jag inte alls det är för de flesta. Jag älskar känslan som kommer av konditionsträning, jag tycker det roligaste som finns är längdskidåkning, vandring och löpning. Och jag är knappast unik.
 
Det känns ju som en rätt udda referensram?

Jag kan väl säga att jag har motionerat förut, t.o.m. löptränat, men jag har aldrig njutit av det. Det har bara handlat om att prestera. Så tror jag det är för de flesta.
Jag unnar mig träning, så jag ser inget konstigt med förslaget alls. Det är svårt för mig att få till det i vardagen och det lättaste hade varit att strunta i det, men det är något jag försöker klämma in för min egen skull. Vardagslyx!

Tillbaka till tråden:
Den här årstiden är bada själv lyx för mig. Jag älskar att bada med barnen också, men att simma, dyka och hålla på utan att behöva ha koll på nån - älskar!
 
Det känns ju som en rätt udda referensram?

Jag kan väl säga att jag har motionerat förut, t.o.m. löptränat, men jag har aldrig njutit av det. Det har bara handlat om att prestera. Så tror jag det är för de flesta.

Min sambo går upp halv fem varje morgon för att träna 1.5 timme innan jobbet, det hade han knappast gjort om han inte sett träningen som något njutningsfullt 😁
 
Jag är så glad för det djupa lejontass-badkaret som vi äntligen köpte i våras. Det är så mysigt och avslappnande att krypa ner i ett hett skumbad med en bok.... Det unnar jag mig OFTA :) !

(Det enda som stör är att jag numera behöver läsglasögon, och hett vatten och glasögon går inte alltid så bra ihop.... :D)
 
Jag unnar mig mest hela tiden! God mat, gott vin osv! Men det som är extra lyxigt är att jag ibland fixar fransar och bryn på salong, att jag tränar med PT en gång i veckan och att när jag väl köper något jag vill ha/behöver väljer jag av hög kvalité.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 860
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp