Tredelade bett..

ulle.j

Trådstartare
Jag har precis köpt ett nytt tredelat tränsbett och när jag jämförde med mitt andra tredelade såg jag till min stora förvåning att de var olika i mitten.. "Grejen" eller droppen i mitten satt på olika håll eller hur jag ska förklara...På ena bettet låg den ner och på det andra stod den upp eller hur jag ska förklara.. Jag är väldigt dålig på bett och blev nyfiken på skillnaden på dessa och om båda kallas tredelade tränsbett. Tack på förhand!

Sv: Tredelade bett..

Båda är 3-delade tränsbett, ja.

Skillnaden är att när mittendelen ligger ner, så blir ringarna som håller mittendelen stående mot hästens gom, vilket en del hästar upplever mer obehagligt är när de ligger slätt mot tungan -stående mittdel.

Men en del bryr sig inte så mycket, så du får prova dig fram med din häst.:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 245
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 554
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 244
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka