Tredelat bett med tungfrihet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mahogny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 959
M

Mahogny

Hej! Funderar på att köpa ett sådant till min häst och jag undar om var skillnaden var med detta mot ett vanligt tre-delat med "droppe"
Tacksam för svar :laugh:

Sv: Tredelat bett med tungfrihet?

Inget som ridigt på både vanligt tre-delat och sedan bytat till tre-delat med tungfrihet?

Sv: Tredelat bett med tungfrihet?

Jag har aldrig ridit på ett sådant bett, men det räcker med att se på bettet så hamnar det på listan över "när inget annnat funkar så kanske"...

Mundelen blir alldeles för lång på ett sådant bett, och någon tungfrihet är det knappast att tala om då det är så rörligt och porten är så låg.

Ett riktigt hävstångsbett eller ett tvådelat tränsbett är kanske bättre att prova om hästen verkar ogilla tungtryck?

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka