Tredelat gag?

Sv: Tredelat gag?

PrinceFair skrev:
På gags riktas trycket uppåt, mot mungipan så jag skulle gissa att leden på bettet pekar nedåt i riktning mot hästens framtänder, men det är som sagt bara en gissning.
Ja, det var precis så jag tänkte också!
Så om man rider med endast en tygel på gags, så borde det inte spela någon roll om det är två- eller tredelat?

Sv: Tredelat gag?

Bellapops skrev:
Den där formen vill jag också ha.

Min bjässe har en tendens att hänga sig i handen och vara jättestark. Det gör att han inte tittar på hinder utan bara ligger i handen och drar, samtidigt som han krullar i hop sig.
Äh, jag kan inte förklara, men han är ju samtidigt ganska ung eller i alla fall outbildad (Nyss fyllda sju men bara riden sen ett och ett halvt år tillbaka) så frågan är om man ska ha lite tålamod och hoppas på att han, när han blir starkare, kommer upp sig i formen istället för att krångla med bett. Fast det vore säkert skönt för honom också om jag inte behövde ta i så hemskt när jag vill nåt.
idéer någon?
jag tycker att det låter som att han inte orkar med sig själv riktigt...men du kan ju alltid prova gags ett tag ivd hoppning, arbeta vidare med dressyren och sen byta till ngt mildare när han blir starkare i kroppen.

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Pinus
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 746
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Atletix
  • Brodd och skydd?
Tillbaka