TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Vi håller på att trimma till utställning i Svenstavik nästa helg. Båda killarna ska ställas av uppfödaren så jag får bara njuta och titta på vackra hundar en hel helg. Ska bli fantastiskt trevligt! Stort plus är att jag får träffa några av Khakis syskon och släktingar. Tjoho! Åtta timmars bilresa känns helt ok, men hade jag bott kvar i Malmö (och inte i Oslo som jag gör) så hade jag nog inte åkt.

Allt funkar tokbra med Khaki i alla fall. Vi är ofta på hundfältet strax utanför stan där de flesta hundarna är trevliga. Idag var där en saluki och två greyhounds att busa runt med. Superhärligt! Khaki är inte rädd för nåt, men däremot alldeles för kaxig mot hundar som är rädda för honom. Skitvalp, men han är helt underbar. Alla blir förälskade och jag med såklart. Cc är inte så impad, men de har börjat springa lite ihop och liten blir stor och allt snabbare = roligare för farbrorn. Bildbevis följer som sig bör:

Viskar hemlisar?
DSC08548.jpg

Väntar på gott?
DSC08560.jpg

Cc
DSC08599.jpg

Khaki ger mig onda valpögat
DSC08618.jpg

Hittat bitande ludd
DSC08633.jpg

Ropar matten så kommer Khaki
DSC08701.jpg

Trackning av Cc
DSC08688.jpg

Snyggingen
DSC08705.jpg

DSC08715.jpg

DSC08725.jpg

Cc smygförälskade sig en smula i denna där tösabiten.
DSC08744.jpg

Vikten hade ingen betydelse för honom. Mer att älska!
DSC08754.jpg

Khaki flög på nån i hans storlek.
DSC08783.jpg

Hon fick vad hon tålde!
DSC08769.jpg

Senast ändrad:

Så kom greysarna och se vad lika de är i teckningen! De lekte rätt bra och greysen var försigtiga med sina lååååånga ben.
DSC08793.jpg

En hund kunde klättra till de andras förundran.
DSC08807.jpg

DSC08808.jpg

Och så tog vi trikken hem och Khaki passade på att äta på en kotte medan vi väntade.
DSC08835.jpg

iihh vilka massa härliga bilder!:love: Vad khaki har växt och han blir bara finare och finare:d Greysarna var ju också vackra!!! Khaki ser ut som deras valp:D...

Verkar vara ett härligt ställe släppa sina hundar på!!!

Hoppas utställningen går bra, och resan dit...:eek:

Jag och Miiko firar ett år tillsammans!:bump:
På det året har hon vuxit från 18cm hög till ca 49-50cm:eek:

Så, den här bilden togs för ganska exakt ett år sen;
första kvällen hemma tillsammans, jag och min älskling:love:
sova1.jpg

iihh vilka massa härliga bilder!:love: Vad khaki har växt och han blir bara finare och finare:d Greysarna var ju också vackra!!! Khaki ser ut som deras valp:D...

Verkar vara ett härligt ställe släppa sina hundar på!!!

Hoppas utställningen går bra, och resan dit...:eek:

Ja, det fältet är guld värt! Tack för lyckönskningarna. Som tur är får jag skjuts upp och ner + sällskap då så det ska nog gå bra. Jag har aldrig varit så långt norrut i sverige så det ska bli riktigt kul faktiskt!

Åh jösses vilken snuttig bild. Jag tror jag minns den från ifjol. Helt ljuvlig :love: Stor tjej har hon blivit! Har du inga nya bilder på henne/er?

:love:till både häst och hund:love::love:

Dessvärre åker hästen hem till uppfödaren ikväll för att säljas, har varit hos mig på träning sen februari och jag och Idéfix har hunnit totalförälska oss:love: Men vi kan inte ta med den till skolan i höst :(

Jag kommer sakna häst&hund promenaderna :love:

Jo,hihi, det har jag:D

Försökte ta en "fin" bild med självutlösaren...hm, det blev så här;
DSC_0033.jpg
:rofl:
I stället för en fin bild blev det pusskalas och "Vad är det här?" undersökning av Rocco:rofl:

Har tyvärr inte tillgång till någon annan fin opublicerad bild...kommer senare, jag lovar;)

Fin liten valpsing du har skaffat till CC! Super söt:d

Josefiine Tack:bump:

FrittePower Nej vad trist!:(
Det där är det tråkiga med att jobba med hästar = att dom inte är ens egna...

*KL*

Jag är heeelt slut och halvdöd och risigt och ont i halsen. Men! Måste ju bara berätta. Efter över 12 timmar på LC-fältet så slutade Cerberus på 2a plats idag på provet i Norberg. Med det fick han även cert och r-cacil. :bump: Så nu har han tagit sina två cert och vi låter nog bli att åka mer i år. Om han får välja skulle han säkert gärna åka på fler prov, men min studentekonomi säger att vi nog väntar tills nästa säsong då han kan bli champion. :p

GRATTIS! :D (bara för att skriva det precis överallt, jag skrev t.o.m. om det i min salukiblogg :angel:)

Nästa år hoppas jag verkligen att jag kan få se honom på tävling.. Vi får åka runt tillsammans, så får Waha tävla någon gång och Ceb bli champion :D

Haha, men vilken härlig bild ändå :D Väntar något otålmodigt på mera ;)

Galathea: Stort grattis!! Jag hoppas att få tid och råd att få licens till Cc och att få träffa på er på banorna nästa säsong!

Senast ändrad:

Veet ni, Waha slipper tratt nu! Och - hon slipper tassbandage på kortare promenader osv :D

Jag började ge henne fiskolja för några dagar sedan - och POFF så började trampdynorna läka i rekordfart :eek: Nu är de nästan helt bra och jag tror nog att hon kan springa igen om några dagar! :bump:

Waha är jätteglad, morsan är jätteglad (vi hälsar ofta på henne och hon tycker sååå syyynd om Waha när hon har tratt och bandage :p) och jag känner mig lättad över att det äntligen går åt rätt håll. Nu är jag dessutom ännu mer säker på att fodret jag ger nu inte passar mina damer.

Så om några dagar kommer nytt foder hem till oss och jag ska se till att fortsätta med fiskoljan, i alla fall tills de helt gått över på nya fodret. Nu kan jag t.o.m. ta en paus från alla salvor osv som jag haft på tassarna och låta dem återhämta sig själva :)

Jag har förövrigt köpt nya sängkläder, eftersom en viss liten W bäddade sönder mitt sista underlakan för ett litet tag sedan... Jag tycker att hon är fin på de nya och kunde inte låta bli att fotografera henne. Dock fick jag locka med tuggben för att få henne att ligga still och titta mot kameran.
Är hon inte söt?

dsc_7447-copy1_101399730.jpg

dsc_7448-copy1_101399766.jpg

dsc_7451-copy_101399817.jpg

Jag vill ge Cerberus fiskolja också men han äter inte då. :mad: Skithund. Tänkte ge det för att få i honom extra energi = extra vikt. :p Vad är det för foder du ska byta till? Jag var iväg och köpte Standardt Extra idag, 3 kg på prov, för att se om mina behagar äta det. Dom får ju fortsätta med Vom og Hundemat men eftersom det är svindyrt och det är bra att ha nåt att tugga på med så tänkte jag prova med Standardt också. Zoria och Kali kan gott äta mer torrfoder, dom är inte lika kinkiga med maten som Cerberus. :D

Hej alla vinthundsfantaster igen, vilka fina bilder alla har lagt in!
Nu har Texas varit här ett tag och det är bestämt att han får stanna. Han är en älskvärd liten soffhund som älskar boll-lekar och funkar helt ok tillsammans med hästarna (mitt viktigaste krav). Visserligen har vi en bit kvar innan körturer sker utan olycksrisk, han blir lite vimsig då och speciellt när jag driver på ponnyn, då vill han gärna ha en uppgift och blir lite skällig och gnällig. Vill gärna försöka hoppa upp i vagnen också. Men det blir bättre och bättre så jag tror det är en vanesak. Han är i alla fall helt underbar att ha å göra med i övrigt, jag älskar kombinationen av att han kan slappa i soffan/sängen hur många timmar som helst och ändå tända till på 5 röda när vi kommer ut och man plockar fram en boll.

Fattar inte varför jag inte skaffat whippet tidigare, känns som om jag verkligen hittat rätt sorts hund för mej. Har också märkt att lydnaden är helt avhängig hur bra jag kan motivera honom... Med favvo-leksaken i handen är han mycket alert, går dubbelvikt fot med orubblig ögonkontakt och både ligger och sitter med eftertryck, men annars kan han till och med bli lite nonchalant och tycka att det inte är någon vits med att sitta. Vardagslydnaden är väldigt fin på honom, han följer lös och kommer hittills alltid klockrent på inkallning, går bra i koppel och är överhuvudtaget väldigt enkel attha å göra med, så det är bara den där lilla "träningslydnaden" som jag märker lilla nonchalanta attityden... Rätt fint tycker jag egentligen :love:

Idag skulle jag roa mej med lite sök-övningar, jag har aldrig lärt mej hur man ska göra men menar bara lek-sök, typ sätter honom och går och gömmer leksaken och sedan får han leta reda. Men märkte tydligt att han mest använder ögonen, det blev svårt när jag la leksaken på baksidan av huset. Hihi, sån skillnad mot andra hundar jag haft som nästan enbart använder näsan när de ska leta reda på saker man gömt!

Vill gärna komma på små såna tankenötter som han kan få lösa ibland, men om han inte använder näsan naturligt kanske det inte är de lämpligaste grejerna, vad gör ni med era whippetar för att de ska få tänka och leta/söka/hitta/använda sina sinnen på egen hand?

Har bara lite halvtaskiga mobilbilder, hoppas det funkar, jag fotar inte lika mycket och absolut inte lika fina bilder som alla ni andra i tråden. :)

Här är i alla fall favvopose i soffan;

201007271124.jpg

Min pojkvän tycker att han ser ut som sengångaren i Ice Age när han ligger sådär. Jag är böjd att hålla med. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 951
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 667
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden