Trekker Dressage Master!

Polly_Mulle

Trådstartare
Någon som fått hem en sådan ännu? Blir det någon utvärdering? Min vän som försöker köpa en sådan har ingen tur. StallVrå har inte fått in dem ännu och min vän har mailat tyskland och fått som svar att den levererad i maj? Förstod dock inte om de var slut eller om de inte var klara...
Finns det någon mer i Sverige som planerar att ta in dem?
Någon mer som planerar att köpa en?

Vilka typer av hästar passar Trekkers sadlar på?

Sv: Trekker Dressage Master!

Jag har beställt en från Stall Vrå. Får se när de dyker upp!
:D

M, Min vän ringde StallVrå igår igen och de skulle ha fått in dem redan men de har inte dyjt upp. Hon på stallVra var dessutom lite osäker och pratade om att den inte passade alla typer av hästar. Vilka hästar ligger då trekkersadlarna bra på? Ett varmblodssto, överbyggd bak, normallång rak rygg och bred platt manke.

Har beställt från Stall Vrå efter en maildiskussion med Tyskland, där det blev totaltystnad från deras sida när jag ville beställa.

Hoppas på att få den snart, ska bli spännande att se vilken som kommer först, ST från Kaupre eller DM från Stall Vrå... Hoppas faktiskt mest på DM efter att ha returnerat förra generationens ST som var väldigt konstigt skuren i vulstren.

Haha så det är ni två som har bokat de två av tre hon köper in... Som sagt, min vän fick från tyskland att de var slut/ inte skulle komma förrens i maj, sen i produktionen tro? Hon ville helst ha en brun och StallVrå skulle bara få in svarta...

Pratade med Tyskland om en brun, men tyckte inte om nyansen, så jag satsar istället på en svart.

Ska bli VÄLDIGT spännande att få prova. Jag försöker intala mig att maj ligger nära i tid :D

Det låter som om du beskrev ryggen på mitt varmblodssto ju. Bred, platt manke, rund rygg, kort, aningens överbyggd..

när jag mailade för ett tag sedan till tjejen på stall vrå så trodde hon inte "den gamla trekkern" skulle passa min häst lika bra som bareffot sadlarna o freeformen. Hon sa att eftersom den där pommeln(den fula ringen frantill på den gamla sadeln) hade begränsningar på hur bred den kunde bli. Och den sadeln skulle förmodligen passa bäst på en inte alltför bred häst med manke.. Men hon sat att jag kunde ta hem en demo sadel´om jag ville men hon rekomenderade mig istälet o proav nån annan sadel. Min häst är en bred fjording utan manke. Vad gällande den nya trekkern vet jag inte kanske men detta var iallafall vad de sa om den gamla. Sen är ju frågan också om den nya trekker master gpr att flyta panlerna så pass att de inte sticker ut så mkt. Grova hästar kan ju ha väldigt bred ryggrad o på de bilder jag sett sadeln så är kanalen rätt smal i det läget panelerna lsitter på bilderna..

Jamen det var ju käckt för passar den din borde den passa hennes med! Både hon och jag är helt nya på bomlösa men som både jag och många som bara har sunt förnuft och inga hästkunskaper länge har funderat över... Varför lägga något hårt och orörligt på en mjuk rörlig häst?

*suckar*

Jag ger snart upp. Fick meddelande från Stall Vrå att p g a kvalitetsproblem med Trekker Dressage Master byter de tillverkare och kommer inte att kunna leverera förrän till hösten.

Behöver jag nämna att ST´n inte hörts av?

Men jisses, vilken soppa... Hoppas du har bättre tur med ST:n nu då..! Det är ju långt till hösten...

Lovisaleonora_ skrev:
*suckar*

Jag ger snart upp. Fick meddelande från Stall Vrå att p g a kvalitetsproblem med Trekker Dressage Master byter de tillverkare och kommer inte att kunna leverera förrän till hösten.

Behöver jag nämna att ST´n inte hörts av?

Gud vilket oflyt du har!!! Trist o iriiterande....:( :mad:

Jag har beställt en. Fick när jag betalat in för den veta att efterfrågan var enorm och de skulle kunna leverera om tidigast 8 dagar, då skicka med expressfrakt. Detta innebar att jag skulle haft sadeln senast omkring den 20:e april.

För ca en vecka sedan fick jag besked att säljaren skulle ha mailat mig ett sändingsnummer igår, men det mailet uteblev.

Nu har jag mailat dem om att jag vill annulera min beställning och att de ska återbetala mina pengar. Får se om jag får svar...

Min kompis tröttnade på att vänta och köpte sig en bomsadel istället som ligger ganska bra på hästen, hon vill helt enkelt inte rida barbacka på sin unghäst tills i höst...

Jag har en ST som kom snabbt och enkelt och som hästen älskar över allt annat...

nephthys skrev:
Jag har beställt en. Fick när jag betalat in för den veta att efterfrågan var enorm och de skulle kunna leverera om tidigast 8 dagar, då skicka med expressfrakt. Detta innebar att jag skulle haft sadeln senast omkring den 20:e april.

För ca en vecka sedan fick jag besked att säljaren skulle ha mailat mig ett sändingsnummer igår, men det mailet uteblev.

Nu har jag mailat dem om att jag vill annulera min beställning och att de ska återbetala mina pengar. Får se om jag får svar...

VA?? Har du betalat sadeln innan de skickade den?

Japp, så det går till i de flesta fall när man handlar utomlands ifrån. Inte första gången jag gjort så. Alla gånger förr har det gått bra, det tror jag säkert att det gör nu med, bara det att de väl kunde ha talat om hur få sadlar de hade hemma. *arg*

nephthys skrev:
Japp, så det går till i de flesta fall när man handlar utomlands ifrån. Inte första gången jag gjort så. Alla gånger förr har det gått bra, det tror jag säkert att det gör nu med, bara det att de väl kunde ha talat om hur få sadlar de hade hemma. *arg*

Var som f-n. Själv har jag aldrig behövt betalat i förväg från Tyskland eller Holland när jag betsällt från företag.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 747
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 449
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I maj 2009 bestämde jag och min dåvarande sambo oss för att köpa en hund, en stor hund. Ett par veckor senare hittade jag en annons på...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka