Trekker Master dressyr ?

kitty79

Trådstartare
Har snubblat över en beg.Trekker master dressyr.
Har suttit och läst massa trådar här ,men har inte riktigt hittat den infon som jag behöver. Det verkar som om de heter Trekker inspiration nu ?

En.Försäljaren så sitter det i ett järn av storlek medium i.Är det svårt att ev.byta järn ? Är det svårt att hitta/köpa nya järn?

Har en häst med mycket svårt sadelläge,unghäst dessutom som håller på och rids in förtillfället.

Är det något speciellt man bör tänka på när man ev.kollar på en använd Trekker master ? Kan bossorna behövas stoppas om osv,jag tänker på om det finns några större kända fel ,eller skavanker ?

Sv: Trekker Master dressyr ?

Du kan inte byta järn själv, det som sitter i är permanent. Omstoppningen är en intressant fråga, ska se vad du får för svar. Har dock haft min i många år utan att stoppningen påverkats.

Tack för svar ,
Känner mig osäker på just medium järnet , hur stor blir "vidden",någon som vet ?

Hästen är en Frieser valack ,modell ganska stor och med en ganska rejäl manke.
Ska se om jag kan lägga upp någon bild.

336.jpg

inte världens bästa bild men tror han behöver en vid eller extra vid bom.

Jag antar att en sadelutprovare kan ta ut grader till mig.
Har vart på väg flertalet gånger nu och ta ut en diplomerad som jag har någonlunda i närheten,
Hon är så anti bomlöst bara ,fast jag behöver ju iofs inte köpa en sadel utav henne... ;)

Jaha ,

Nu erkänner jag min okunninghet rakt av , Hur gör man då ?

Är så osäker på det här med sadel,Har liksom förlitat mig på sadelutprovare ,precis som att jag förlitar mig på hovslagare ;)
Visst kan jag avgöra om något är helt galet,men litar inte riktigt på mig själv.

Då är problemet inte att ta ut graderna, utan att du inte litar på att du kan tillräckligt mycket för att se om sadeln passar. Det är bra, att erkänna menar jag.

Jag tycker absolut att du ska ta hjälp med tillpassningen, bara för att det är mjuk bom betyder inte det att inte tillpassning är viktig.

kl

Är det någon som vet om det skiljer något på Master och Inspiration, mer än namnet? ;)

Och om man jämför den med en Masterback dressyrsadel, hur skiljer de sig åt i passform?

Det går inte att jämföra Trekker med Masterback - det är som att jämföra en Amerigo med Hööks billigaste. Allt skiljer, kvalité på skinnet, hantverket och främst utformningen. Masterbacken är en verklig budgetsadel som - när jag hade hemma - inte ens hade vågat sätta mig i då den låg så illa på hästen. Och det var inte för att hästen var svår, utan sadeln tunn, sladdrig och dåligt uppbyggd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 914
Senast: ameo
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 517
Senast: sthu
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: EmelieR
·
Dressyr Jag behöver tips till min nordsvensk känner jag. Jag vet inte om det är många här som har erfarenhet av dressyr på en sådan häst, men... 2
Svar
38
· Visningar
3 769
Senast: DressyrNordis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31