Hjälp! stövlar som inte vill

Eme_liie

Trådstartare
ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp.

Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels för mkt, haft ögonen öppna efter ett par nya inte allt för dyra stövlar men inte hittat något Varit sugen på tretorn men dom ligger lååångt utanför min prisklass. Tills igår, skulle bara in och köpa foder till hästen när jag gick förbi hyllan med stövlar och ser till min förvåning svarta tretorn stövlar för 999 kronor provar dom och jag får ju typ döda stövlarna och mina händer för att få upp dragkedjan, men när den väl är uppdragen och man sen drar ner så är det ingen större fara att få upp den igen men det är ju tajt. storleken större blir för långa i skafftet då 39 är nästan lite för långa dom med 38 är ju bara att glömma för dom lär jag inte ens få upp dragkedjan på.

Men till frågan känns på gränsen till att jag kommer spränga stövlarna (kanske tar i lite), men kom då på att man kanske kan läman in dom hos en skomakare och han sätter dit en ny dragkedja och sätter den så stöveln får 0,5 cm till i omkrets det är det lilla som saknas, eller kan man töja ut tretorn stövlar. Vet ju många som säger det att när man köper stövlar/chaps så ska dom sitta så man knappt får upp dragkedjan just för att det töjer sig.

Kanske ska säga oxå att det var 20% rabatt på dom så fick dom för 800 kronor.

Så vad tror ni är det helt kört?? Eller andra tips?

Kanske ska säga det att stövlarna jag köpte sist stod det mellan 39 å 38 valde 39 för att 38 satt så tajt, men med 39 får jag nu ner en del av handen i skafftet.
 
Sv: Hjälp! stövlar som inte vill

Kämpa på med dragkedjan ett tag, jag tycker de töjer sig en hel del så borde bli perfekta när du gått/ridit in dom lite.
 
Sv: Hjälp! stövlar som inte vill

dom töjer sig rätt bra både i foten och runt om. Sjunker gör dom också
 
Sv: Hjälp! stövlar som inte vill

Skönt att höra :)

Mätte vaderna igår och dom ligger på 36 cm där det är som tjockast, lite mer på vänster benet och stövlarna ligger på 35,5 på tjockaste så 5 mm tycker jag nog allt dom borde kunna töja sig.

För dom är inte så tajata att det blir blodstopp. Men tar å provar över helgen å ser om det blir bättre håller på å går in dom för fullt nu
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Badger
·
Utrustning Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: sweep
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917
Samhälle Min mamma älskar att sticka! Hon är pensionär och har mycket fritid, hon sträcker åt mig och sonen ett par raggsockor då och då. En vän...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 658
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp