Tretorn stövlar i dressyr?

Harbor

Trådstartare
Dottern ska tävla sin första dressyrtävling. Får hon använda Tretornstövlarna där? Äger bara dem och ett par slitna ridskor:(

Sv: Tretorn stövlar i dressyr?

TR finns på nätet, väldigt bra att ha läst igenom.
---
Mom 221
Ryttarens utrustning
Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong.
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj. Fr o m Msv A är ridfrack tillåten.
Militär och polis får rida i uniform.
Som huvudbonad gäller godkänd hjälm, med hakbandet i funktion, vilken skall bäras både vid ritten och vid ridning inom hela tävlingsområdet. I Msv A- klasser och högre får ryttare som fyllt 18 år, förutom hjälm enligt ovan, som alternativ bära hatt eller kubb under ritten.

Vid ridning inför Msv A-klasser och högre inom hela tävlingsområdet, får ryttare som fyllt 18 år, bära annan huvudbonad.
Handskar bör bäras. Säkerhetsväst får bäras utanpå eller innanför kavajen eller fracken.
Vid inbjudnings- och lokal tävling får ridstövlar bytas ut mot jodphursskor och stövelskaft eller enfärgade shortshaps utan fransar.
---
källa: http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_8413/ImageVaultHandler.aspx

Ingen kan hindra dig, varför skulle Tretorn vara annorlunda mot andra stövlar?

Men det står i TR att de måste vara enfärgade? Räknas Tretorn som enfärgad?

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31