Tretorn stövlar

matildamilton

Trådstartare
Har hela min ridkarriär ridit med ridskor+chaps men har nu kunnat tänka mig ett par ridstövlar. Har tidigare provat flertalet modeller som enligt mig har varit för höga och för klumpiga. Har väldigt korta ben så att hitta något som passar är svårt. Har nu dock börjat fundera på Tretorns stövlar (har ingen aning om vad de heter, men är sådana här jag menar). Har kollat runt lite men hittar inga. Har de slutat säljas? :cry: Känner inte för att köpa begagnat då jag som sagt har så korta ben och vill prova innan köp

Har hela min ridkarriär ridit med ridskor+chaps men har nu kunnat tänka mig ett par ridstövlar. Har tidigare provat flertalet modeller som enligt mig har varit för höga och för klumpiga. Har väldigt korta ben så att hitta något som passar är svårt. Har nu dock börjat fundera på Tretorns stövlar (har ingen aning om vad de heter, men är sådana här jag menar). Har kollat runt lite men hittar inga. Har de slutat säljas? :cry: Känner inte för att köpa begagnat då jag som sagt har så korta ben och vill prova innan köp
Det är väl en rätt gammal modell så det är möjligt att de slutas säljas, har du kollat på deras nyare (och enligt mig snyggare) modeller? Falsterbo och hammarö :)

Om du inte hittar sådana så har många märken juniormodeller av sina stövlar, och även stövlar med kortare skaft, det kanske vore något?

Vissa butiker kan beställa special mätna stövlar. De mätar längden och omkretsen på vaden och beställer sedan stövlarna efter dom måtten. Kunde det vara nåt?

Tretorn Advance (den modellen du länkade) tror jag har utgått, så de säljs nog inte längre. Om du inte har tur och hittar någon butik som har några kvar, jag fyndade ett par på rea i vintras.

Men om du har problem med att många stövlar är för långa och klumpiga kommer du nog inte gilla dessa heller... Jag tycker de är både långa (och det är bra för mig, för jag har långa ben) och ganska klumpiga. Jag älskar mina, det är inte det, men de känns absolut inte så smidiga som ett par nätta läderstövlar brukar kännas.

Du kan ju alltid beställa ett par i rätt mått, de flesta stövlar går att få i kort, brett skaft t ex. Normala stövlar är alltid för smala för mig. Så får alltid beställa hem ett par i rätt vidd. Men är det så att de inte passar så är det inget Köptvång (åtminstone inte i någon av de butikerna jag köpt ifrån).

Jag har jättelånga och jättetjocka ben, så det är helt omöjligt för mig att köpa standardstövlar så jag måste alltid måttbeställa. Det kostar ju lite extra att få dem måttsydda, men sen har man ju stövlarna i en halv evighet, så det är lätt värt det.

Tretorn advance är höga. Mitt tips, ( jag har korta ben och pyttevader) är att köpa juniorstövlar.

Jag har Tretorn Falsterbo, älskar dem! Har smala ben och inte särskilt långa, sitter väldigt bra på mig. Advance har jag inte provat dock.. Vet att en ridsportbutik i Skara fortfarande säljer dem, vissa strl iaf. Finns säkert på fler ställen :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 354
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 156
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 093
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V