Trevig midsommer.

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare pufffan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 631
Sv: Trevig midsommer.

det samma.. Hoppas ni alla fått en trevlig midsommar utan allt för mycket regn (även om det var efterlängtat) och allt för mycket huvudvärk....

Önskar detsamma. Regnet har stått som spön i backen men vi har haft trevligt ändå :-)

Här regnade det hela dagen i går med. I dag har det varit soligt och fint.

Jysk enligt min tioårige son (vrålkoll den ungen). Köpte rullgardiner där för någon vecka sen, undrar om jag har kvar kvittot...

Det var någon sängaffär, men i det finstilta så stog det att det var tvunget att regna ett visst antal mm mellan 12-15 på en viss plats (kommer inte ihåg vart nu), och där hade det inte regnat en enda midsommar! (låg långt ute på kusten där det sällan regnar) Så det var ett bra PR-trick för dom som gick på det, företaget behövde inte vara särskilt oroade att dom skulle behöva betala tillbaka, tror det stog i tidningen att det var 0,6% risk att det regnade just där just då just så mycket. Man får inte vara dum om man vill tjäna pengar ;)

Det var varuhuset "Sova"

Om det föll 5 mm mellan kl 12 o 15 på midsommarafton på en viss mätstation i Malmö (som statistiskt sett har mkt litet regn...) så hade kunderna fått pengarna tillbaka. Fast där föll det bara 0,1 mm...

Liknande trådar

Kultur Snart ska vi fira vår svenskaste traditionen i solsken 😎. Sill, färskpotatis, jordgubbar och lillingen. Ska ni ha en trevlig Midsommar helg? 2 3
Svar
48
· Visningar
1 744
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 816
Senast: doppler
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: animalasia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 471
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka