Trevligt biträde

Rie

Trådstartare
Idag snabbade jag mig in i en av stadens affärer under lunchtid. Döm om min förvåning nör jag ser att expediten har förstärkning i affären.
En stravhårig taxfröken kom fram till mig. Gissa vilken Rie som inte kunde låta bli att prata med damen ifråga.
Enligt matte så var hunden ganska välpussad av kunderna.....
Synd bara att inte fler affärer kunde ha sådant pga allergirisken.

Sv: Trevligt biträde

Vi brukar ha en liten cockerspanieltjej (stavning?:o) i en butik jag jobbar extra i ibland. Hon är verkligen omtyckt av kunderna!!

Varenda en får en brett leende :)

Jag har dock aldrig varit med om det någon annanstans.

torsdag-4-1.jpg

Världens fånigaste schäfer på jobbet. Dit måste hon gå även om matte är ute och reser. "Var ledig om du vill, men hunden ska vara här," säger chefen!

Min chef har med sig sin dvärgschnauzer på jobbet. Hunden älskar det och är jättesocial utan att vara påträngande! Hon går fram till dörren när de kommer och viftar på svansen, klappar de henne så är hon med dom hela tiden. Klappar dom inte går hon till någon annan. Alla valpar hon kan tänkas få är redan bokade hehe! Som tur är hör allergiker inte till vanligheterna i hästaffären där jag jobbar.

Brukar säga att få jobba med hunden är den största löneförmånen!

Senast ändrad:

Mina två får hänga med på jobbet just nu. Jobbar lite extra i en expedition och den äldre vaktar hela härligheten mot allt som verkar konstigt.. Rätt skönt när man hanterar kontanter. Lillskiten charmar mest folk. :)

Vår vovve är med sambon på jobbet, han jobbar i en liten butik med största delen internethandel.

Jag tycker ofta att man ser hundar i olika affärer och dylikt numer. Djuraffärer är det typ alltid hundar bakom diskarna, i några frisörsalonger har det funnits hundar och på veterinärstationen i Falun hade de två mindre hundar i en bur bakom disken på expeditionen. I en annan affär i Falun satt det också en liten hund i ett fönster och kikade ut (inredningsaffär). Hon hade sin egen kudde att sitta på.

Butiken jag jobbar i ligger också i Falun men är dock ingen renodlad inredningsaffär :)

jag harmed mig Doggen in på kontoret på jobbet ibland, han är mkt uppskattad av övriga kollegor. På mitt jobb kan man inte vara för allergisk så det är ingen fara att ta med honom. Trafikledningen är bästa stället enligt Voffi, där finns mest godis :d

Får man fråga vilken butik det är? *nyfiken*

Jag hänger dels till hos "svärmor" ibland, inte så ofta nu längre, som har Marinas Hemtextil. Där finns dock ingen vovve.

Sen har jag varit en del hos Magnolia Blommor. Där finns det däremot vovve ibland :)

Vår NewFoundland har följt med till sambons kontor några gånger. Om husse går iväg och gör något annat så får han ligga plats vid skrivbordet. Då kryper den stora lunsen under skrivborden till grannen för att lägga huvudet på hans fötter istället.:grin:
Man kan ju inte ligga själv!
Den hunden borde kanske bli terapihund. Han har så mycket lugn kärlek att ge.:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Idag på väg hem från min morfar (17 mil ut i skogen inåt landet från Umeå), så ser jag helt plötsligt en hund springa på vägen utan...
Svar
16
· Visningar
2 323
Senast: Rie
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 351
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svårtransporterad häst
  • Dressyrsnack nummer 18