Triangelmärkning

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare smeagol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 078
Sv: Triangelmärkning

Tror inte något bolag egentligen tillåter tävling även i klubbnivå men har aldrig hört någon som "åkt dit" på det.

Tror inte något bolag egentligen tillåter tävling även i klubbnivå men har aldrig hört någon som "åkt dit" på det.

Sveland tillåter tävling på lokal nivå. :idea: (står så i föräskringspappret)
fast det går inte eftersom TR inte tillåter det.

håller med om relevansen, förstår inte vad Lady_C hänger upp sig på, känns bara grälsjukt.

Inte menar du väl att LadyCoverGirl är grälsjuk, det skulle L__C aldrig vara *ironi*

Senast ändrad av en moderator:

hästen får egentligen bara användas till promenadridning. Ingen regelbunden träning eller så.

Det har jag aldrig sett. Vårt sto har som sagt noteringen att hon inte får användas till regional tävling eller högre. :)

Sen får man givetvis se vad orsaken är...

Inte menar du väl att LadyCoverGirl är grälsjuk, det skulle L__C aldrig vara *ironi*

Oooh, du framstår som så vuxen :smirk:
Förklara vad i det här fallet som är grälsjukt. Det var irrelevant det hon skrev, punkt och slut. Det räckte alldeles utmärkt med påpekandet att andra regler gällde innan 1990 och att man får tävla de pållarna.

Oooh, du framstår som så vuxen :smirk:
Förklara vad i det här fallet som är grälsjukt. Det var irrelevant det hon skrev, punkt och slut. Det räckte alldeles utmärkt med påpekandet att andra regler gällde innan 1990 och att man får tävla de pållarna.

Alltså jag kan nog inte längre gå annat än som vuxen även om det kan kännas skönt ibland att kallas barnslig.:idea:

Det var inte irrelevant enligt mej och några andra här. Din bedömning är en sak men det finns en annan verklighet som inte är lika svart och vit som din. :)
Prova att läsa andras inlägg med en positiv syn, kanske du då får en "aha-upplevelse". Tagga ner så kanske du någon gång får vara med i en konstruktiv debatt. :idea:

Är det Du som avgör vad som är relevant? Är det Du som avgör vem som ska skriva vad?

Hästar som är triangelmärkta före 1990 får tävlas... problemet är väl bara att alla dom nog är för gamla för att tävlas det var lite andra regler förr, det är därför...
Annars så brukar man få tävla klubbtävling med triangelmärkt häst om nu inte klubben har beslutat något annat, klubbtävling är ju inte riktig tävling...

Notera att Jezzie använder ordet "nog" vilket innebär att det finns undantag. Ingen svart/vit sanning där inte, ett konstaterande som är relevant i frågan. :D

Notera att Jezzie använder ordet "nog" vilket innebär att det finns undantag. Ingen svart/vit sanning där inte, ett konstaterande som är relevant i frågan. :D

Grejen är att jag är övertygad om att de flesta härinne kan räkna ut hur gammal en häst är som är född innan 1990 och dessutom hunnit triangelmärkas. Därför saknar det fullkomligt relevans då det faktiskt finns en del hästar och ponnyer som är födda före 1990 och tävlar. Eftersom det bara är ett antagande taget rakt ur luften, som dessutom inte stämmer, blir det onödigt. Oavsett om hon använder "nog" eller ej.

mom 132 sid 23
4. Triangelmärkning
Häst som av försäkringsbolag
betalat ut ersättning för och som
är triangelmärkt, får inte delta i
inbjudningstävling eller högre.

From 2007 så nu behöver vi inte fundera mer!

Är det inte upp till klubben oxå?
Jag får till exempel tävla min B-ponny i klubbtävlingar fast jag är 14, och rätt många vuxna får tävla ponnyer bara det ser propotionerligt ut. De brukar ju inte hålla jättehårt på reglerna i klubbtävlingar. :cool:

klubbtävlingar ligger under inbjudningstävlingar.

Finns det en definition vad som innefattas i inbjudningstävlingar? Ingår prova på tävlingar och skojtävlingar i det?

Inbjudningstävlingar är inte samma sak som klubbtävling. Har iaf inte varit det.
Inbjudningstävlingar är tävling där en eller flera klubbar bjuds in, klubbtävling är tävling för enbart klubbmedlemmar
(Läste det dessutom nyligen på ett papper från svenska ridsportförnbundet till klubben, var därför jag kom på det.)

Det har jag inte sagt heller!
Om man tänker nivåmässigt så är klubbtävling under inbjudan som är under lokal, som är under regional, nationell, elit, internationell!

Det är som en vanlig lokal nästan, bara att man bjuder in vissa klubbar. Det finns skillnader, men den går under TR

Hur gäller det då tex på en tävling här uppe som hästen inte ens behöver vara registrerad (som den måste för att vara med i normala islandstävlingar)? Det är en del grenar som inte ens finns något reglemente för.

Okej. Jag missuppfattade dig då.
Trodde du menade att det ligger under inbjudningstävlingar (dvs att det är samma sak), och inte att den ligger under - nedanför :p

På klubbtävling är det ju klubben som bestämmer, jag hade hört med din klubb om dom tillåter det, men jag har aldrig hört att man inte får .. :)

ingen aning, TR gäller väl för de grenar anslutna till Ridsportsförbundet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 992
Senast: Mia_R
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 542
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka