Trick -hur träna?

Ela

Trådstartare
Jag vill lära min hund "skämms" allså att lägga tassen över nosen så det ser ut som hon skämms.

Hon har förstått att jag vill att hon tar tassen till nosen men hon duttar bara. Väntar jag lite och berömmer duttar hon igen och igen....

Allså hon tar tassen till nosen för att sedan snabbt ställa ner den igen. Hur får jag henne att hålla kvar tassen?
 
Sv: Trick -hur träna?

Jo jag har provat det men hon är ändå bara där snabbt med tassen, jag vill ju att hon ska ha kvar tassen en stund på nosen.
 
Sv: Trick -hur träna?

Jo, men det tar du sen. När hunden väl vet att det är tassen på nosen som gäller, då höjer du kravet.
 
Sv: Trick -hur träna?

Hur du får hunden att hålla kvar tassen vet jag inte, däremot har jag hört att man kan träna in momentet genom att blåsa hunden på nosen.
 
Sv: Trick -hur träna?

Om du klickar henne så fort hon nuddar ett par gånger. Sedan drar du ut på tiden mer och mer.
 
Sv: Trick -hur träna?

Jag tror som Aliide. Klicka när hon nuddar några gånger. Höj sedan kravet lite, med kanske bara någon sekund och utöka eftersom.
 
Sv: Trick -hur träna?

Frida Binette lärde oss det på Bergerträffen förra helgen, kan tyvärr inte förmedla det, men kanske du kan hitta det på hennes hemsida?

*Länk borttagen av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 943
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp