Trickträning

Youmeoh

Trådstartare
Vad var det för adress till den där sidan om trickträning?? Hittar den inte :confused:

(Edit: Idag gjorde vi det!! Fegisen satte upp framhovarna på pallen. Tog ett tag, men det var det värt :bump: :bump:
DSCF0009.jpg
)

Sv: Trickträning

Vad var det för adress till den där sidan om trickträning?? Hittar den inte :confused:

(Edit: Idag gjorde vi det!! Fegisen satte upp framhovarna på pallen. Tog ett tag, men det var det värt :bump: :bump:
DSCF0009.jpg
)

Du hittar info på horse-vision.se
lycka till:)

har en liten fråga bara; om man lär sin häst att stegra, är det då inte stor riskt att hästen använder detta för att slippa undan? Alltså, om du kräver ngt av din häst som den inte vill/orkar göra, så kommer den helt eneklt ställa sig på bakbenen?

Jag ville/vill väldigt gärna lära mitt sto att stegra, men min tränare ansåg att det var det dummaste man kunde göra... Kanske en dum fråga men kan man rida hästarna "normalt" efter att de tricktränats? Vad har man för kommandon?

//Elánor

Du ska inte lära din häst att stegra. Det finns lämpligare övningar för nybörjare till exempel att stå kvar medan du går iväg, gå över presenningar, ta godis under ett bakben eller mellan frambenen.

Se http://www.trick-training.nu/

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 737
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Sharpless
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 203
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
614
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka